Hvordan startede i med at reklamere
Fra : Jane Larsen

Dato : 21-04-06 21:52

Hej til alle i dette forum
Jeg har lige startet mit efter firma op
som udbyder gratis ip telefoni.
Det jeg gerne vil spørge jer andre om som har haft firma
i længere tid er. Hvordan begyndte i med at reklamere.
Hvor henne, hvad virker og hvad virker ikke.
Hvor stort et budget startede i ud med.

hilsen jane

www.can-tel.com

Fra : Karsten H. Jensen

Dato : 21-04-06 23:04

Jane Larsen (slet S515E) wrote:
> [...]
> i længere tid er. Hvordan begyndte i med at reklamere.
> Hvor henne, hvad virker og hvad virker ikke.

Gør f.eks. lige som Universal Telecom.
Karsten H. Jensen

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 22-04-06 08:31

Jane Larsen (slet S515E) wrote:
> Hej til alle i dette forum
> Jeg har lige startet mit efter firma op
> som udbyder gratis ip telefoni.

gratis? hvad tjener du så pengene på?

JonB

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-04-06 08:50

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message

> gratis? hvad tjener du så pengene på?

Ligegyldig detalje

Fra : KS

Dato : 22-04-06 12:52

"Jane Larsen (slet S515E)" <janelarsen@S515Edirekte.org> skrev i en
meddelelse news:11456529900.350431727588742@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> i længere tid er. Hvordan begyndte i med at reklamere.
> Hvor henne, hvad virker og hvad virker ikke.

Hvis det er via denne side www.can-tel.com, så får du ikke mange kunder.
Jeg kan i hvert fald ikke åbne den.

//Knud

Fra : Petersen_Michael

Dato : 22-04-06 13:10

In news:444a18eb$0$38700$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
KS <a9100@hotmail.com> Typed:

> Hvis det er via denne side www.can-tel.com, så får du ikke mange
> kunder. Jeg kan i hvert fald ikke åbne den.

Det går fint med at åbne her, men sikken en gang ord-salat.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Jane Larsen

Dato : 22-04-06 15:26

Hejsa

Hvad mener du med engang ord salat

Jeg vil da gerne have noget positivt kritik
Altså kritik jeg kan bruge til noget!!!
Men der var ikke ret mange af jer som egenligt ville svare på
mit spørgsmål?

Petersen_Michael <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk>

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-04-06 15:57

"Jane Larsen (slet 298GH)" <janelarsen@298GHdirekte.org> wrote in message

> Men der var ikke ret mange af jer som egenligt ville svare på
> mit spørgsmål?

Effektiv reklame afhænger meget af de produkter man sælger, hvor man gør
det, til hvilke typer kunder m.m.

Jeg har kun ganske få gange betalt for reklame via en annonce i et blad og
et par banner-reklamer. Om det har haft nogen effekt ved jeg ikke.

Min primære metode til at sælge på er at have en god hjemmeside med passende
søgeord (til Google), sørge for indirekte/direkte henvisninger til min
hjemmeside på relevante hjemmesider, internet baserede diskussionsgrupper
m.m.

Som én af mine kunder sagde: Næsten uanset hvad de søgte på indenfor
fagområdet på google, så dukkede min hjemmeside op først. Og det er ikke
mig, der bidrager til Google's bundlinie

Måske du kan bruge det til inspiration.

Jeg har kigget lidt på din hjemmeside og kan sige, at jeg savner i hvert
fald én ting: Vær ærlig omkring evt. ulemper ved dit produkt i.f.t. en
almindelig telefon.

En pris-sammenligning med en fastnet løsning mangler også. Jeg betaler 119
kr pr måned til TDC og du vil have 141 kr. Hvad sparer jeg så?

Det du'r heller ikke at have USD priser på en dansk-sproget hjemmeside.

hilsen
Uffe

Fra : KS

Dato : 22-04-06 16:23

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> kr pr måned til TDC og du vil have 141 kr. Hvad sparer jeg så?
>
> Det du'r heller ikke at have USD priser på en dansk-sproget hjemmeside.

Mange gode tanker og ideer du kom med til Jane.
Hvad er internetadressen på din butik?
//Knud

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-04-06 16:26

"KS" <a9100@hotmail.com> wrote in message

> Hvad er internetadressen på din butik?

www.routeware.dk

Og din butik?

Fra : KS

Dato : 23-04-06 12:07

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> "KS" <a9100@hotmail.com> wrote in message

> www.routeware.dk
>
> Og din butik?

Man kan vist godt sige, at vores butikssider er MEGET MEGET forskellige.
Min hedder www.energinordbutikken.dk

//Knud

Fra : Jane Larsen

Dato : 22-04-06 17:00

Hej Uffe
Hvis man bor i et andet land kan det pris mæssigt betale sig.
Hvis du bor i Danmark er der udbydere som er billigere end mig.

Der var en som spurgte om hvis det er gratis hvad skal jeg så
tjene på. Det er gratis at ringe inden for det interne net.
Det externe koster.
Der hvor jeg kan være med er mine udlandspriser.
Alle kan købe en pakke som hedder ring alt det du vil til
fastnet i et af disse lande Danmark, England,Finland, USA,
Canada,Austalien og Spanien til Kun 141 kr.
Så der hvor du kan spare er hvis du ringer meget til et af
ovenstående lande.

Eller du spare på minutprisen hvis du ringer til udlandet.
Jeg har set udlandspriser til 3 gange så meget som jeg tager

Fra : Petersen_Michael

Dato : 23-04-06 07:53

In news:11457162190.657899247333603@dtext.news.tele.dk,
Jane Larsen (slet 298GH) <janelarsen@298GHdirekte.org> Typed:

Hej Jane

> Hvad mener du med engang ord salat

Jeg mener som så oftest præcis hvad jeg siger.

> Jeg vil da gerne have noget positivt kritik

Jeg skal gerne uddybe;

Du roder rundt med "du" og "De" former.
Du bruger DK og UK tekst på dine knapper sådan lidt som vinden blæser.
Du har $ priser med en x faktor, jeg som kunde skal forholde mig til, på en
stort set dansksproget web vil det være naturligt med priser i DKr.

> Altså kritik jeg kan bruge til noget!!!

Jeg håber ovenstående giver et hint.
Held og lykke med projektet.

Fra : KS

Dato : 23-04-06 12:03

"Petersen_Michael" <petersen_michael.dengyldnemåge@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:444b2446$0$2089$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> en
> stort set dansksproget web vil det være naturligt med priser i DKr.

- og skal vi 'pinde' i det, så hedder det iflg. PBS: DKK og ikke kr. eller
noget andet.
//Knud

Fra : hamselv

Dato : 24-04-06 08:04

"Jane Larsen (slet 298GH)" <janelarsen@298GHdirekte.org> skrev i en
meddelelse news:11457162190.657899247333603@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg vil da gerne have noget positivt kritik
> Altså kritik jeg kan bruge til noget!!!
> Men der var ikke ret mange af jer som egenligt ville svare på

hvorfor er siden på dansk og priserne på udenlandsk møntfod,hvorfor ikke
smide priserne op på dansk også,det ville da virke mere troværdigt

Fra : KS

Dato : 22-04-06 16:11

"KS" <a9100@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jane Larsen (slet S515E)" <janelarsen@S515Edirekte.org> skrev i en
> [...]

Så kom jeg ind på siden.

Inden du begynder at bruge penge på annoncering, synes jeg, at din side
skulle ændres, således det klart og tydeligt fremgår, hvad det er du
tilbyder.
Jeg ved egentlig ikke hvad det er du tilbyder, ud over at det koster 141 kr.
pr. måned. På fx UnoTel koster det 29 kr. pr måned.
Jeg er lidt i tvivl om det er noget, jeg kunne tænke mig at købe, og derfor
køber jeg nok ikke. På fx UnoTel fremgår det tydeligt, hvad det er man
køber.
Så hvad tror du en alm. kunde vælger?

Jeg er også noget i tvivl om, hvordan man skal betale de 141 kr. Der nævnes
noget om nogle for mig ukendte kreditkort, eller hvad det er. Men min
erfaring er, at kunderne bruger Dankort og bankoverførsler. De andre
muligheder har jeg lukket ned igen - de blev simpelthen ikke brugt, og det
kostede mig penge.

En anden vigtig ting er, at kunden ved hvem du er, hvordan man får fat i
dig. Det er ikke nok med en anonym emailadresse. Der skal være telefonnummer
og postadresse på dit firma, ellers bliver kunden utryg, og bliver så
naturligvis væk. - Og et telefonselskab har vel en telefon??

Ovenstående synes jeg, at du skulle overveje, inden du bruger annoncepenge.

Mht annoncering har jeg prøvet mangt og meget, men bruger nu udelukkende
Google Adwords, som jeg betaler for
Desuden optimere jeg min internetbutik, så den bliver interessant for alle
andre søgemaskiner også - og det har jeg meget stor succes med. Det ses
tydeligt i min statistik, når søgemaskinerne har 'surfet' rundt i butikken,
og det ses tydeligt på de samme søgemaskiner, at det giver resultat - og så
er det jo gratis i kr. men ikke i tid.

//Knud

Fra : Jane Larsen

Dato : 23-04-06 10:29

Hej til jer alle
Jeg takker mange gange for både inspiration til at reklamere
og jeres saglige kritik for min side.
Nu har jeg fået noget som jeg kan arbejde vidre med
og har fået et andet syn på siden.

Fra : Anders Christensen

Dato : 23-04-06 16:28

KS wrote:

> [...]
> og postadresse på dit firma, ellers bliver kunden utryg, og bliver så
> naturligvis væk. - Og et telefonselskab har vel en telefon??

Det er heller ikke lovligt at drive internetbasseret virksomhed uden
kontaktoplysninger.

Her kan man finde meget godt omkring krav til hjemmesiden:
http://www.forbrug.dk/markedsforing/net-tjek/net-tjek-for-erhvervsdrivende/

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-04-06 18:50

On Sun, 23 Apr 2006 17:28:08 +0200, Anders Christensen
<vladimirr@vladimirr.dk> wrote:

>Det er heller ikke lovligt at drive internetbasseret virksomhed uden
>kontaktoplysninger.

Hvilken lov er det du henviser til?

Vi kan være enige om at det er uklogt ikke at have kontaktoplysninger.
Men lov?

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : KS

Dato : 23-04-06 21:44

"Nicolai Lang" <nnews0403051902@hjorth.com> skrev i en meddelelse

> Hvilken lov er det du henviser til?
>
> Vi kan være enige om at det er uklogt ikke at have kontaktoplysninger.
> [...]

Her er i hvert fald en lov der omtaler noget om e-handel

LOV nr 227 af 22/04/2002. Lov om tjenester i informationssamfundet, herunder
visse aspekter af elektronisk handel
http://www.retsinfo.dk/_GETDOC_/ACCN/A20020022730

//Knud

Fra : Nicolai Lang

Dato : 24-04-06 16:05

On Sun, 23 Apr 2006 22:43:38 +0200, "KS" <a9100@hotmail.com> wrote:

>Her er i hvert fald en lov der omtaler noget om e-handel

Tak - den kendte jeg ikke lige. Men i praksis er den så også påtvunget
via PBS's egne regler, når man modtager dankort.

Men under alle omstændigheder ville jeg aldrig handle et sted der ikke
giver de mest basale oplysninger på deres hjemmeside.

Den seneste jeg skippede, var et sted uden telefon nummer eller e-mail
adresse. Hvis man havde (pre-sales) spørgsmål måtte man ringe på et
902 nummer eller betale 15 kr. for at få en e-mail besvaret.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Anita

Dato : 10-05-06 12:57

"KS" skrev

> [...]
> butikken, og det ses tydeligt på de samme søgemaskiner, at det giver
> resultat - og så er det jo gratis i kr. men ikke i tid.

Vil du ikke fortælle lidt mere om, hvad det konkret er du gør for at
optimere søgemaskinernes mulighed for at nå frem til netop din side?

Venligst Anita

Fra : Nygaard

Dato : 10-05-06 20:39

> Vil du ikke fortælle lidt mere om, hvad det konkret er du gør for at
> optimere søgemaskinernes mulighed for at nå frem til netop din side?
>
> Venligst Anita

Til at starte med skal du melde din side til på søgemaskinerne, hvis de ikke
har fundet den.
Så skal du indrette siden så søgemaskinerne så nemt som muligt kan finde
indholdet. Det gør man ved at holde strukturen på siden så simpel som mulig
(undgå frames, flash, javascript menuer o.lign.).
Google, der er den største hjemmeside, tildeler desuden en hjemmeside en
"page rank". Sidens page rank afgør hvor højt op på listen siden kommer.
Page rank tildels dels efter hvor vigtigt Google finder indholdet, og dels
efter hvilke sider der linker til den.
Prøv at se på www.wizit.dk - den er for få uger siden opdateret efter de
retningslinier Google har for en søgemaskine venlig hjemmeside, og det har
allerede forbedret dens placering meget.

/Nygaard

Fra : KS

Dato : 11-05-06 05:06

"Nygaard" <nejtaktil@spam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> retningslinier Google har for en søgemaskine venlig hjemmeside, og det har
> allerede forbedret dens placering meget.

Som svar på Anitas spørgsmål til mig tidligere, kan jeg henvise til det
Nygaard skriver. Det skal være simple sider, med meget tekst og lidt eller
slet intet 'blip-båt'.
Min hjemmeside www.energinordbutikken.dk er ikke blevet tilmeldt nogen
søgemaskine, og alligevel finder søgemaskinerne den.
Til gengæld har jeg 'lyttet' til Googles anbefalinger, hvilket er mundet ud
i en 'PageRank' på 4/10. Altså må jeg have gjort det lidt bedre end Nygaard,
da hans side er tildelt 1/10. *S*

//KS

Fra : Nygaard

Dato : 11-05-06 10:47

> [...]
ud
> i en 'PageRank' på 4/10. Altså må jeg have gjort det lidt bedre end

Det er en rigtig flot PageRank du har opnået. Jeg vil tro at det er opnået
ved 3 ting (hvor den adskilder sig fra www.wizit.dk)
1) På www.energinordbutikken.dk er der meget tekst (som du også skriver).
www.wizit.dk har endnu ikke har så specielt meget indhold, men kun nogle få
undersider med produktbeskrivelser.
2) Karakteren af indholdet på energinordbutikken er mere specielt end
indholdet på wizit. Dette skal forståes på den måde, at antallet af
hjemmesider der tilbyder salg af elartikler er mindre end antallet af
hjemmesider der tilbyder it service og webdesign. Naturligt deraf er at de
sider der er bliver mere betydningsfulde.
3) Indholdet skal skifte ofte. På forsiden af energibutikken er der
specielle tilbud der skiftes af og til. Dvs. at når Google kigger forbi en
gang hver 2-3 uge, så finder den altid noget nyt indhold. Da det som sagt
kun er få uger siden vi lavede SEO (søgemaskine optimering) på wizit.dk, og
ikke har lanceret noget nyt indhold siden, ser Google den ikke som specielt
vigtig (endnu, forhåbentlig).

Mvh
Nygaard

Fra : KS

Dato : 11-05-06 20:16

> [...]
> og
> ikke har lanceret noget nyt indhold siden, ser Google den ikke som

Hej Nygaard.

Vedr. pkt. 1
Foruden den tekst, man kan se på siden, har jeg brugt rigtig meget
(relevant) tekst i søgemodulet, og som du siger, så er det netop tekst,
søgemaskinerne synes om.

Vedr. pkt. 2
Det du skriver kan du godt have ret i. Sådan har jeg ikke tænkt på det.

Vedr. pkt. 3
Der går ikke en uge, uden der er sket ændringer i sidens indhold, og der er
bevidst af 2 årsager:
- kunderne ser nyt hver gang de er på hjemmesiden
- søgemaskinerne ser nyt hver gang de er på hjemmesiden

Det er for resten morsomt at se på statistikken - det er meget tydeligt, når
der er besøg af en søgemaskine. Forleden døgn, havde jeg knap 1000
besøgende, heraf ca. 450 kom omkring kl. 9 om formiddagen. En meget voldsom
spids på kurven, som ellers ikke kom over 50 besøgende i timen. Et typisk
eksempel på et velkomment besøg, selvom de ikke køber noget.

En anden ting, der siges at hjælpe på en god PageRank er, hvis andre har ens
adresse til at ligge. Jeg har lavet aftale med en del af mine leverandører
herom, og det hjælper jo så begge parter.

Jo, det hjælper bestemt på søgemaskinernes interesse for ens hjemmeside, når
man "gider" at lægge arbejde i det, men det skal der altså også til. - Og
for resten, held og lykke med jeres lille virksomhed og hjemmeside.

//KS

Fra : Anita

Dato : 13-05-06 00:12

Så jeres tips kan opsumeres til:

- Simpel side uden alt for meget fancy gejl.
- Masser af tekst der indeholder de gode søgeord.
- Jævnlige opdateringer og gerne med nyt indhold på forsiden.

Er det korrekt?

Hvad er pagerank og hvor ser I denne "score"?

Tak for jeres svar :)
Venligst Anita

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-05-06 09:06

Den 13-05-06 01.11 skrev Anita følgende:

> Hvad er pagerank og hvor ser I denne "score"?

Den kan ses med Googles værktøjsbjælke:
http://www.google.com/tools/firefox/toolbar/FT2/intl/da/index.html

Jeg troede for øvrigt, man skulle højere op i rank, før det var godt. Nu
er jeg lidt mere glad for min rank, der ligger på 4 eller 5 på de fleste
af mine sider.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Instant Converter lader dig omregne forskellige måleenheder, for

Fra : Kim Schulz

Dato : 22-04-06 15:38

On 22 Apr 2006 14:26:11 GMT
Jane Larsen <janelarsen@298GHdirekte.org> (slet 298GH) wrote:

> [...]
>
> Jeg vil da gerne have noget positivt kritik
> Altså kritik jeg kan bruge til noget!!!
> Men der var ikke ret mange af jer som egenligt ville svare på

Tror han henviser til de mange stavefejl og evt. den underlige blanding
af dansk og engelsk tekst (mange knapper/billeder har engelsk tekst).
Det bærer meget præg af at være et færdig-pakke koncept der er købt i
USA og så ligge nødtørstigt oversat til dansk.

Bort set fra det er siden nydelig og konceptet virker da også rimeligt
(det er jo afprøvet før hvor det har virket).

Angående om hvordan man reklamerer, så kommer det jo helt an på hvad
dit budget er. Hvis dit budget ikke er så stort, så ville jeg nok
starte i det små med google adwords. Der kan man styre hvor meget der
bliver brugt på det og det er rimeligt let at overvåge om det har nogen
effekt. Du kan også lave en aftale med f.eks. Tradedoubler om at står
for dine reklamer, men vil tro at det kan gå hen at blive en smule
dyrere.

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-04-06 09:15

"Jane Larsen (slet S515E)" <janelarsen@S515Edirekte.org> skrev i en
meddelelse news:11456529900.350431727588742@dtext.news.tele.dk...

> www.can-tel.com

Før du begynder at kikke på annoncering bør du kikke på en bedre måde at
hoste dit site på.
Fra jeg klikkede på ovenstående link gik der 40 sekunder (40!) før forsiden
blev synlig i min browser. Det er dæleme længe at sidde og vente. Havde jeg
været kunde var jeg for længst surfet videre til din konkurrent.

Hver gang jeg klikker på en menu skal jeg vente 10-15 sekunder før den næste
side bliver synlig.
Da jeg klikkede på FAQ gik der igen næsten 1 minut med at hente siden.

At ofre penge på f.eks. Google AdWords, Banner-annoncer og lignende vil være
det samme som at smide penge ud af vinduet. Du vil komme til at betale for
at brugeren klikker på din reklame, men han vil ikke have tålmodighed til at
vente på at se hvad det egentlig er du sælger.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-04-06 09:23

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message

> Da jeg klikkede på FAQ gik der igen næsten 1 minut med at hente siden.

Alle siderne kommer op stort set med det samme hos mig. Det kan være noget
specifikt for din forbindelse.

hilsen
Uffe

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-04-06 10:14

> "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message

> Alle siderne kommer op stort set med det samme hos mig. Det kan være noget
> specifikt for din forbindelse.

I så fald vil det være specifikt for alle ADSL-kunder hos TDC og kun
specifikt Janes site
KS havde også problemer med at se siden, så jeg er ikke den eneste.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-04-06 12:10

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message

> I så fald vil det være specifikt for alle ADSL-kunder hos TDC

Der er i hvert fald én undtagelse fra den regel (mig)

Fra : Allan Soerensen

Dato : 25-04-06 13:12

> "Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> wrote in message

> Der er i hvert fald én undtagelse fra den regel (mig)

Den virker også ok hos mig nu, men det gjorde den bestemt ikke tidligere på
dagen.
Gad vide om det er en af Jane´s utallige MLM-projekter, som god kunne
risikerer at ligger på en server i USA?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-04-06 16:49

Den 25-04-06 14.12 skrev Allan Soerensen følgende:

> Gad vide om det er en af Jane´s utallige MLM-projekter, som god kunne
> risikerer at ligger på en server i USA?

Det er jo nemt at tjekke med en traceroute. Og jo, den ligger på en
server hos Verio i USA.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Økonom Steffen Møller giver et bud på, hvordan internettet vil påvirke