Forsikringer
Fra : Ukendt

Dato : 20-04-06 09:08

Hej Gruppe

Jeg underskylder hvis dette spørgsmål har været oppe og vende for nyligt.
Man jeg har simpelthen problemer med at hitte hoved og hale i det.

Sagen er den, at jeg lige har startet min egen lille virksomhed
(enkeltmandsejet), ved siden af mit "normale" arbejde. Virksomheden er et
"konsulent/hjælpe" firma inden for IT og Telefoni, d.v.s lidt salg af det,
samt servicering. F.eks installering af netværk, og tele udstyr.

Hvilken forsikring skal jeg have?

Jeg ved godt at det ville være smart med en heltids-ulykke forsikring,
hvilken jeg tegner privat, med mindre det kan betale sig at lave en
decideret ulykkesforsikring der kun dækker i erhvervs øjemed.
Derudover skal jeg have en ansvarsforsikring? Er det der nok med en
Erhvervsansvar? Eller skal jeg også have produktansvar med? Så vidt jeg kan
læse mig til dækker produktansvar de skader der måtte opstå EFTER arbejdet
er udført, f.eks hvis en garage der er bygget af en selvstændig håndværker
braser sammen. Men vil denne forsikring være påkrævet i mit tilfælde.
Elektronikken laver jo ikke skade efter opsætning, med mindre man behandler
det forkert, hvilket jo også står på langt de fleste elektroniske produkter.

Håber nogen kan hjælpe mig lidt.

Henvisning til forsikringsselskab hvor erhvervsansvar ikke koster en
bondegård modtages også med kyshånd.

På forhånd tak.

Martin

Fra : Anders Christensen

Dato : 20-04-06 08:35

Martin Hansen [6430] wrote:
> Hej Gruppe
>
> Jeg underskylder hvis dette spørgsmål har været oppe og vende for nyligt.
> Man jeg har simpelthen problemer med at hitte hoved og hale i det.

Jeg kan ikke lige huske at have set det for nylig, men du kan altid søge
på groups.google.com for at se tilbage i nyhedsgrupperne

> [...]
> det forkert, hvilket jo også står på langt de fleste elektroniske produkter.

Så længe du kun er dig selv, uden ansatte er der ikke nogen krav til
forsikring, men som du selv er inde på er en heltidsulykkesforsikring en
god ide, tjek også om din nuværende forsikring dækker det område du
arbejder med i din fritidsvirksomhed. (Min dækkede i første omgang kun
kontor, så hvis jeg ville få mere end 30 rejsedage om året skulle den
laves om fik jeg at vide)

Angående forsikring kan en dataansvarsforsikring måske være en ide at
overveje, såfremt du kunne risikere at ødelægge noget for dine kunder
når du installerer netværk og teleudstyr (ved ikke hvor meget software
du har med at gøre i den anledning?)
En sådan forsikring koster en bondegård, (Mit bedste tilbud lød vist
omkring 20.000 om året, lad være med at hænge mig op på det) men kan
være givet godt ud.

Ellers må de forskellige forsikringsselskaber kunne fortælle dig mere om
hvad de kan tilbyde og hvad de vil anbefale, og de vil hellere end gerne
rådgive dig - Du bestemmer i sidste ende jo selv om du vil tage imod
deres tilbud.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Kasper Holtze

Dato : 20-04-06 21:41

Hejsa,

Jeg har en erhvervsansvarsforsikring, og en ulykkeforsikring.

Jeg betaler noget i retning af 2500 om året for ansvarsforsikringen, og
den dækker op til 10 millioner. Det er sådan en kombineret ansvars- og
tyveriforsikring, der dækker lidt af hvert, tyveri op til 50.000 (tyveri
af ting du har købt til din forretning dækkes IKKE af din
familieforsikring). Ulykkesforsikringen kan jeg ikke lige finde prisen
på, mener også det er et par tusinde om året.

// Kasper

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-04-06 22:08

Kasper Holtze wrote:
> [...]
> familieforsikring). Ulykkesforsikringen kan jeg ikke lige finde prisen
> på, mener også det er et par tusinde om året.

hvad dækker ansvarsforsikringen? og hvilket erhverv har du?

JonB

Fra : Kasper Holtze

Dato : 23-04-06 21:22

> hvad dækker ansvarsforsikringen? og hvilket erhverv har du?

Den dækker ansvar i forbindelse med mit arbejde, hvis jeg kommer til at
ødelægge noget f.eks. Jeg laver IT service, ude hos kunder.

// Kasper

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 23-04-06 21:35

Kasper Holtze wrote:

> Den dækker ansvar i forbindelse med mit arbejde, hvis jeg kommer til at
> ødelægge noget f.eks. Jeg laver IT service, ude hos kunder.

data tab? Eller når du vælter kaffe ned over en bærbar?

JonB

Fra : Anders Christensen

Dato : 24-04-06 07:55

Jon Bendtsen wrote:

> data tab? Eller når du vælter kaffe ned over en bærbar?

Jeg mindes at en almindelig ansvarsforsikring ikke dækker datatab, men
at man skal have en dataansvarsforsikring.
Det fik jeg ihvertfald at vide.
Præmien på dataansvarsforsikringen er ubehagelig.

Fra : Kasper Holtze

Dato : 25-04-06 16:31

> data tab? Eller når du vælter kaffe ned over en bærbar?

Nej, ikke data.

"Forsikringen dækker udelukkende fysisk beskadigelse af personer eller
ting, hvorimod ethvert tab, hvortil henregnes sletning eller ændring af
data, opstået som følge af fejl i maskinel eller programmel ikke dækkes."

Forsikringen dækker heller ikke "professionelt ansvar". Jeg vil gætte på
at man skal ud i en produktansvarsforsikring, for at få dette med, men
jeg ved det ikke.

// Kasper