Årets selvangivelse
Fra : Holst

Dato : 09-04-06 18:08

Forleden kom årets selvangivelse, og jeg tænkte, at jeg ville bruge lidt
af eftermiddagen på den.

Netop som jeg troede, jeg var færdig, for det plejer jeg at være på det
tidspunkt, opdagede jeg, at der i år pludselig er en ekstra side 4, der
måske skal udfyldes.

I rubrik 301 står der "Er virksomheden, jf. vedledningen, fritaget for
at give regnskabsoplysninger". Tjah ...

Men hvor finder man den vejledning?

Min lille virksomhed er et enkeltmandsfirma. Er den en virksomhedstype,
som er fritaget, jf. pkt. 1.

Min lille virksomhed er lidt en bibeskæftigelse, så nettoomsætningen er
under 300.000 kr. Falder jeg ikke ind under pkt. 1, så burde jeg i hvert
fald falde ind under pkt. 3.

Falder jeg ind under pkt. 1, er jeg vel færdig, når jeg har sat et kryds
i rubrik 302 ud for pkt. 1.

Falder jeg derimod ind under pkt. 3, så skal jeg vel også udfylde rubrik
303-306.

Men hovedsagelig: hvor er den omtalt vejledning.

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 18:28

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Netop som jeg troede, jeg var færdig, for det plejer jeg at være på det
> tidspunkt, opdagede jeg, at der i år pludselig er en ekstra side 4, der
> måske skal udfyldes.

Er der ikke også noget nyt med, man skal afkrydse om man anvender revisor
eller ej?

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Holst

Dato : 09-04-06 18:36

BJ wrote:

> Er der ikke også noget nyt med, man skal afkrydse om man anvender revisor
> eller ej?

Jo, umiddelbart er hele side 4 ny. Hvis man krydser af i pkt. 1, skal
man ikke oplyse om reviser. Krydser man af i pkt. 3, skal man oplyse om
revisor.

Men hvor finder jeg vejledningen. Jeg har forsøgt på skat.dk uden held.

Fra : BJ

Dato : 09-04-06 18:38

> [...]

> Jo, umiddelbart er hele side 4 ny. Hvis man krydser af i pkt. 1, skal man
> ikke oplyse om reviser. Krydser man af i pkt. 3, skal man oplyse om

Det gør det hele nemmere i frasorteringen.

> Men hvor finder jeg vejledningen. Jeg har forsøgt på skat.dk uden held.

Der står på selvangivelsen, man skal kunne finde den på www.skat.dk, så jeg
må være dig svar skyldig, når du ikke kan det.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : alexbo

Dato : 09-04-06 18:45

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev

> Men hovedsagelig: hvor er den omtalt vejledning.

Mon ikke det er denne her du savner.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=365343&vID=201152&i=0#i365343

mvh
Alex Christensen

Fra : Holst

Dato : 09-04-06 19:07

alexbo wrote:

> Mon ikke det er denne her du savner.
>
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=365343&vID=201152&i=0#i365343

Jo, det tror jeg. Tak.

Fra : alexbo

Dato : 09-04-06 19:11

"Holst" <newsmar06@shelter.dk> skrev

> Jo, det tror jeg. Tak.

Du skal lægge mærke til at noget af den først gælder for indkomståret 2006,
altså næste år

mvh
Alex Christensen