Momsregnskab
Fra : Ukendt

Dato : 03-04-06 21:04

Hej

Jeg har et enkeltmandsfirma (momsregistreret pr. 1. januar 2006) og skal i
gang med at lave den første kvartalsopgørelse. Mit firma er så at sige "mig
selv", idet jeg arbejder som fotograf, primært med presseopgaver. Altså er
mine eneste udgifter kamera-udstyr og kontorting (konvolutter, blanke CD'er
osv.) - jeg har som sådan ikke noget varelager som jeg sælger ud af da jeg
kun sælger serviceydelser (fotoarbejde).

I løbet af de seneste tre måneder har jeg kradset ca. 30.000 kr ind i moms
og købt ting til firmaet, hvoraf momsen udgør ca. 700 kr.

Kan disse 700 kr blot trækkes fra de 30.000 kr, også selvom der ikke er tale
om varer, jeg har købt og solgt videre? Eller skal samtlige 700 kr trækkes
fra i skat, når selvangivelsen for 2006 skal udformes?

Mvh.
Jacob

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-04-06 21:46

"jacob" <ni> wrote in message

> Kan disse 700 kr blot trækkes fra de 30.000 kr, også selvom der ikke er
tale
> om varer, jeg har købt og solgt videre?

Ja.

Fra : KT

Dato : 04-04-06 06:10

"jacob" <ni> skrev i en meddelelse
> [...]
> tale om varer, jeg har købt og solgt videre? Eller skal samtlige 700 kr
> trækkes fra i skat, når selvangivelsen for 2006 skal udformes?

Det momsbeløb har intet med skat at gøre - skat opgøres på beløb uden moms
både indtøgter og udgifter.

Knud