Forbrugerstyrelsen svarer
Fra : John Hinge

Dato : 15-06-01 10:48

Jeg skrev jo til forbrugerstyrelsen i anledning af bavletæks pr stunt
her forleden. Nu har jeg fået et svar. Jeg ved ikke om jeg kan tillade
mig at citere det direkte, så jeg skriver essensen her :

Kære blabla (altså mig.. )
Bavletæk (min stavning)'s undersøgelse kan med rette diskuteres,
(nooo really ? min kommentar) men undersøgelsen anvendes som
illustration af det forhold (kringlet kringlet) at teleselskaberne
ikke vil garantere forbrugerne nogen minimumshastighed på nettet.
(nooo really ? min kommentar igenigen)

Og så fortsættes der med at artiklen handler om det faktum, altså at
teleselskaberne ikke vil garantere for den ydelse de tager sig godt
betalt for..

I mit brev til dem havde jeg foreslået de kiggede indenfor i gruppen,
men der ville nok have lydt en sjov poppende lyd når de imploderede.
(Dilbert reference. jeg syntes selv den var sjov, your mileage may vary)

Ville de ha været så svært for forbrugerrådet at spørge nogen eksperter
om hvorfor der ikke gives nogen garantier ?
Eller ville det mon have ødelagt artiklen ?

Tjaaa.. I det mindste svarede de.
Jeg fik aldrig svar fra transnet hehe

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : Bo Simonsen

Dato : 15-06-01 11:25

John Hinge wrote:

> [...]
> illustration af det forhold (kringlet kringlet) at teleselskaberne
> ikke vil garantere forbrugerne nogen minimumshastighed på nettet.

Er det bare mig eller er dette indlæg komplet uforståelig?

/Bo

Fra : Simon Pedersen

Dato : 15-06-01 12:13

"Bo Simonsen" <paltas@lujer.dk> wrote in message

> Er det bare mig eller er dette indlæg komplet uforståelig?

Det er dig - indlæget kræver bare lige lidt tænkepause indimellem.

> /Bo

Mvh. Simon Pedersen

Fra : John Hinge

Dato : 15-06-01 17:50

Simon Pedersen skriver:

> Det er dig - indlæget kræver bare lige lidt tænkepause indimellem.

I can't help it if I'm cute..
Nej ok, måske jeg var lidt kringlet...

--
John Hinge
ingen repræsentering, helst..

Fra : Tim Christensen

Dato : 15-06-01 12:16

"Bo Simonsen" <paltas@lujer.dk> wrote in message

> Er det bare mig eller er dette indlæg komplet uforståelig?

Det er da fuldt forståelig Forbrugerstyrelsen er sure over at internet
udbyderne ikke garanterer at servere på internettet kan følge med vores
ADSL-forbindelser. Så hvis at fx. http://www.fs.dk/ ikke kan følge med pga.
af overbelastming af linjen er det efter Forbrugerstyrelsen logik
internetudbydernes skyld.

Mvh

Tim

Fra : KNL DtP

Dato : 15-06-01 13:03

John Hinge <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev i en
> Jeg skrev jo til forbrugerstyrelsen i anledning af bavletæks pr stunt
> her forleden. Nu har jeg fået et svar.

Jeg skrev også et brev (havde dog misset indlæget "Ahhgggg" i denne NG, så
jeg skrev på baggrund af Tænk + Test-bladet).

Svaret minder meget om det, du selv har modtaget..... jeg tror mange har
reageret på sagen!

----

Tak for din mail.

BabelTechs undersøgelse kan med rette diskuteres, men undersøgelsen anvendes
i artiklen som en illustration af det forhold, at teleselskaberne ikke vil
garantere forbrugerne nogen minimumshastighed på nettet. Jeg mener, at
artiklen i Tænk+Test handler om, at teleselskaberne ikke vil/kan garantere
for den ydelse, de tager sig godt betalt for.
Jeg vil lade de involverede journalister på redaktionen vurderer din mail i
forhold til en opfølgning i næste nummer.

Med venlig hilsen

Claus Brøgger
cb@fbr.dk

-----

Jeg synes nu at de slipper meget nemt om ved at have brugt en løgnagtig
artikel som grundlag for en artikkel: "...undersøgelsen anvendes i artiklen
som en illustration..." Man kan da ikke anvende et forkert (usandt,
løgnagtigt, misvisende, vildledende...) undersøgelse - også selvom det er
"en illustration"....

Håber det taget det op i næste nummer af deres blad - ellers mister de da
total deres "omdømme"

MVH

Kristian
www.24h-le-mans.dk

Fra : Simon Skals

Dato : 15-06-01 13:24

It seems KNL DtP wrote:
[FBR skriver]
>BabelTechs undersøgelse kan med rette diskuteres, men undersøgelsen anvendes
>i artiklen som en illustration af det forhold, at teleselskaberne ikke vil
>garantere forbrugerne nogen minimumshastighed på nettet. [...]

Sikke noget vås. I og med at undersøgelsen er aldeles værdiløs,
kan den ikke illustrere noget som helst.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Mark Beaumont

Dato : 16-06-01 01:28

"John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev
> Jeg skrev jo til forbrugerstyrelsen

Er det ikke ForbrugerRådet, som udgiver Tænk+Test?

Vh Mark

Fra : Jacob Gry

Dato : 16-06-01 09:19

"Mark Beaumont" <dkbeaumont@hotmail.com> wrote in message

> "John Hinge" <shayera_gimmenospam_@cutey.com> skrev
>
> Er det ikke ForbrugerRådet, som udgiver Tænk+Test?
>
> Vh Mark

JO!

Fra : John Hinge

Dato : 16-06-01 10:21

Jacob Gry wrote:

> "Mark Beaumont" <dkbeaumont@hotmail.com> wrote in message

> JO!

Og det skulle jeg også have skrevet.
Jeg har tildelt mig selv 2 minutter i skammekrogen og et dask over
poterne. Det var selvfølgelig forbruger*rådet* og ikke styrelsen,
som jeg skrev til.. Slemme mig, fyyyyyyh.

--
John Hinge
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy season 5

Fra : Allan Olesen

Dato : 16-06-01 13:48

John Hinge <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote:

>Og det skulle jeg også have skrevet.
>Jeg har tildelt mig selv 2 minutter i skammekrogen og et dask over
>poterne. Det var selvfølgelig forbruger*rådet* og ikke styrelsen,
>som jeg skrev til.. Slemme mig, fyyyyyyh.

Husker jeg helt forkert, eller er Forbrugerrådet ikke i dag en del af
Forbrugerstyrelsen? Jeg mener, der var en del polemik om det for 3-5
år siden, fordi ikke alle var lige glade for, at en uafhængig
interesseorganisation blev statslig.

Under alle omstændigheder er det nuværende blad "Tænk + Test"
resultatet af en fusion mellem Forbrugerstyrelsens "Tænk" og
Forbrugerrådets "Råd og Resultater".

--
Allan Olesen, Lunderskov
Hvorfor er det kun Nej-sigerne, der må køre 55 i byen?

Fra : Mark Beaumont

Dato : 17-06-01 02:21

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev
> Husker jeg helt forkert, eller er Forbrugerrådet ikke i dag en del af
> Forbrugerstyrelsen?

Du må huske forkert! Forbrugerstyrelsen er en styrelse under
Erhvervsministeriet. Forbrugerrådet er en privat interesseorganisation,
som er uafhængig af myndigheder og erhvervsliv.

> Under alle omstændigheder er det nuværende blad "Tænk + Test"
> resultatet af en fusion mellem Forbrugerstyrelsens "Tænk" og
> Forbrugerrådets "Råd og Resultater".

Ja, og "Tænk + Test" udgives af Forbrugerrådet. Selv om der blev lagt
op til dette blad skulle være bedre end de to foregående, er det set med
mine øjne blevet katastrofalt ringe.

Vh Mark

Fra : Allan Olesen

Dato : 17-06-01 13:55

"Mark Beaumont" <dkbeaumont@hotmail.com> wrote:

>Du må huske forkert!

Tilsyneladende. Jeg har været inde på deres hjemmesiden uden at kunne
finde belæg for min påstand. De deler ikke engang postadresse.

>Forbrugerstyrelsen er en styrelse under
>Erhvervsministeriet. Forbrugerrådet er en privat interesseorganisation,
>som er uafhængig af myndigheder og erhvervsliv.

Ja, det er jeg sådan set klar over, men jeg mente bestemt, at
Forbrugerrådet pga. dårlig økonomi eller et eller andet var blevet
opslugt af Forbrugerstyrelsen, så det ikke længere var en privat
interesseorganisation, selv om målene var de samme. Men jeg kan som
sagt ikke finde noget belæg for det.

>Ja, og "Tænk + Test" udgives af Forbrugerrådet. Selv om der blev lagt
>op til dette blad skulle være bedre end de to foregående, er det set med
> mine øjne blevet katastrofalt ringe.

Ja. Forbrugerstyrelsen og dermed Tænk har altid været lidt (meget) for
politisk og sensationshungrende. Det nuværende blad minder mest om
Tænk.

Jeg har f.eks. aldrig tilgivet Tænk, at de - selv efter at være blevet
gjort opmærksom på fejlen - fremturede med forkert procentregning i
deres prissammenligninger for at få det til at se ud som om, man kunne
spare en masse ved at læse bladet. En købmand, der havde gjort det
samme, havde fået hammeren fra dem øjeblikkeligt.

Fra : Niels Callesøe

Dato : 17-06-01 11:45

John Hinge <shayera_gimmenospam_@cutey.com> wrote in

> Jeg fik aldrig svar fra transnet hehe

Det får du sikkert SNART(tm)..

--
Niels Callesøe - nørd light
Disclaimer:

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 17-06-01 15:48

"Niels Callesøe" <usenet.20.niels2000@spamgourmet.com> skrev i en meddelelse
> --
> Niels Callesøe - nørd light
> Disclaimer:
> http://www.spacefish.net/nica/disclaim.php3

404.

--
Anders Vind Ebbesen
Web Developer

Fra : Niels Callesøe

Dato : 18-06-01 02:55

Anders Ebbesen wrote in <news:9gig3n$16qg$1@news.cybercity.dk>:

> 404.

Crap, det er også rigtigt. Jeg om-organiserede igår. Tak for
påmindelsen!

Det er fixet om et kort øjeblik..

--
Niels Callesøe - nørd light @work
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 19-06-01 00:03

> Crap, det er også rigtigt. Jeg om-organiserede igår. Tak for
> påmindelsen!

Det var da så lidt, havde en af de der grumpy dage, hvor jeg sendte 404
påmindelser til 15-20 webmastere. Ja, jeg har ikke noget liv.

> Det er fixet om et kort øjeblik..

Det går nok

--
Anders Vind Ebbesen