link til artikel i JP
Fra : Gitte J.L

Dato : 15-06-01 10:06

Så er problemet omkring hunde/katte-pels også oppe at vende (kort) i
dagens udgave af Jyllandsposten på
http://www.jp.dk/dbp/internetavisen/erhverv/artikel&art_id=3370543
Her gør de også opmærksom på at det problematiske snarere er forholdene
omkring slagtningen, end selve det, at det drejer sig om hunde og katte.
Det kan altså købes i DK, mens USA har forbudt import af produkterne.
-Gitte

Fra : Heidi Høegh

Dato : 15-06-01 13:43

Gitte J.L <gjlo98@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B29CFFF.CE0D7078@hum.auc.dk...
> [...]
> omkring slagtningen, end selve det, at det drejer sig om hunde og katte.
> Det kan altså købes i DK, mens USA har forbudt import af produkterne.

Hej Gitte
Tak for linket, det er da rart og vide det måske er ved at komme op til
debat her i Danmark, men uhyggeligt at pelsen bliver solgt under andre navne
på varedeklarationen, jeg vil virklig håbe der bliver gjort noget i denne
her sag, og ikke mindst oplyst om forholdene.

God weekend til alle
Heidi Høegh

Fra : Gitte J.L

Dato : 15-06-01 15:30

Jeg havde engang et navn, som kattepels bl.a. blev solgt under ... men jeg har
desværre glemt det. Men ifølge den tyske hjmmeside er det vist ofte bare under
betegnelsen "ægte pels". Er også vældig spændt på, om det overhovedet kommer
mere op til debat her i landet ... det kræver jo nok mere engagement end blot en
artikel i JP.
God weekend til dig (og alle andre) herfra også
-Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 15-06-01 15:50

Hej

Jeg er dybt rystet..... gik desværre ind og så et af videoklippene.
For pokker da....... ej jeg har ikke ord.... det er for meget.....

Joan

Fra : Gitte J.L

Dato : 15-06-01 16:59

Jeg havde ikke opdaget at der var videoklip på siden, sorry, og nu sidder jeg
så med en kæmpe klump i halsen efter selv at have set dem. Det er bare så
dræbende sygt ...
-Gitte

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 15-06-01 19:16

Hej Gitte

Du skal da ikke undskylde..... jeg langede ikke ud efter dig *S*

Ja aldrig er noget set så sygt...... jeg havde nær smadret min puterskærm +
tastatur, da jeg så det første videoklip..... blev så elendig at jeg
slukkede for maskinen. Jeg vil nok på et senere tidspunkt gå ind og se de
andre klip.... lige nu køre tankerne i højeste gear....bare vi ku' gøre et
eller andet, for at stoppe det.