/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
Advarsel mod D-Link
Fra : 8270


Dato : 23-05-06 21:57

Jeg har en DES-1004 switch, som er holdt op med at virke. Det burde ikke
være et problem for den har livstidgaranti, det står både uden på kassen
og i manualen. Det eneste forbehold er at der kun er et år på
strømforsyningen, det er ikke dér min er defekt så der skulle jo ikke
være problemer.
Men: D-link nægter at anerkende at de nogensinde har solgt produkter med
livstidgaranti! Efter flere længere telefonsamtaler, har de så
accepteret at give mig en ny DES-1005, sålænge jeg anerkender at det
ikke er en garantisag! Så nu er min 10 år gamle switch erklæret DOA




--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

 
 
Bertel Lund Hansen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 24-05-06 13:14

8270 skrev:

> Men: D-link nægter at anerkende at de nogensinde har solgt produkter med
> livstidgaranti!

Jeg var ude for det samme med et lysstofrør i det lokale
supermarked. Jeg købte det med livstidsgaranti og fik det byttet
efter tre år helt gratis, men her fem år efter bytningen fik jeg
bare en forklaring om at der slet ikke er noget der hedder
livstidsgaranti.

Meningen er måske at de garanterer at apparatet holder så længe
det selv lever ...

> sålænge jeg anerkender at det ikke er en garantisag!

Det princip er ganske almindeligt. Derved sikrer de sig at du
ikke senere kan henvise til at der *er* livstidsgaranti på fordi
de har byttet én gang.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Carsten Overgaard (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 24-05-06 14:05

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:44744e3c$0$11674$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> 8270 skrev:
>
> > Men: D-link nægter at anerkende at de nogensinde har solgt produkter med
> > livstidgaranti!
>
> Jeg var ude for det samme med et lysstofrør i det lokale
> supermarked. Jeg købte det med livstidsgaranti og fik det byttet
> efter tre år helt gratis, men her fem år efter bytningen fik jeg
> bare en forklaring om at der slet ikke er noget der hedder
> livstidsgaranti.
>
> Meningen er måske at de garanterer at apparatet holder så længe
> det selv lever ...
>
> > sålænge jeg anerkender at det ikke er en garantisag!
>
> Det princip er ganske almindeligt. Derved sikrer de sig at du
> ikke senere kan henvise til at der *er* livstidsgaranti på fordi
> de har byttet én gang.

"Livstid" er udefinerbart. I Danmark er livstid en årrække af en vis længde.
I Rhodesia en anden vis længde.

Men ikke særligt pænt af D-link.
--
Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."



8270 (24-05-2006)
Kommentar
Fra : 8270


Dato : 24-05-06 14:12

Carsten Overgaard wrote:
>>> sålænge jeg anerkender at det ikke er en garantisag!
>> Det princip er ganske almindeligt. Derved sikrer de sig at du
>> ikke senere kan henvise til at der *er* livstidsgaranti på fordi
>> de har byttet én gang.

Det burde ikke være derfor, da der kun er almindelig garanti på en
DES-1005D.

>
> "Livstid" er udefinerbart. I Danmark er livstid en årrække af en vis længde.
> I Rhodesia en anden vis længde.

Nej, det er ikke ejerens men produktets levetid der henføres til.
Faktisk garanterer de derved at den kan holdes "i live" evigt


>
> Men ikke særligt pænt af D-link.

Absolut ikke.


--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Robert Piil (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Robert Piil


Dato : 24-05-06 20:41

On Wed, 24 May 2006 15:11:57 +0200, 8270 <""mdm\"@(8270)webspeed.dk">
wrote:

>Nej, det er ikke ejerens men produktets levetid der henføres til.

Hvad så hvis produktet er en pacemaker?

--
Robert Piil

Demo - http://piil.org/output/

8270 (24-05-2006)
Kommentar
Fra : 8270


Dato : 24-05-06 21:33

Robert Piil wrote:
> On Wed, 24 May 2006 15:11:57 +0200, 8270 <""mdm\"@(8270)webspeed.dk">
> wrote:
>
>> Nej, det er ikke ejerens men produktets levetid der henføres til.
>
> Hvad så hvis produktet er en pacemaker?
>

Jeg tror ikke de leveres med nogen form for garanti.

--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Mogens (25-05-2006)
Kommentar
Fra : Mogens


Dato : 25-05-06 08:41


"Robert Piil" <piil@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:4474b6a5$0$173$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
> On Wed, 24 May 2006 15:11:57 +0200, 8270 <""mdm\"@(8270)webspeed.dk">
> wrote:
>
>>Nej, det er ikke ejerens men produktets levetid der henføres til.
>
> Hvad så hvis produktet er en pacemaker?
>
> --

Så kan det vel være lige meget med garantien

Mogens



Morten Jørgensen (24-05-2006)
Kommentar
Fra : Morten Jørgensen


Dato : 24-05-06 18:29


"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse news:44745a6b$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Livstid" er udefinerbart. I Danmark er livstid en årrække af en vis længde.
> I Rhodesia en anden vis længde.
>

Hvor har du det fra mere officielt ?


Carsten Overgaard (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 29-05-06 12:48

"Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:4474ca87$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>
> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
news:44745a6b$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
> >
> > "Livstid" er udefinerbart. I Danmark er livstid en årrække af en vis
længde.
> > I Rhodesia en anden vis længde.
> >
>
> Hvor har du det fra mere officielt ?
>
http://globalis.gvu.unu.edu/indicator_detail.cfm?IndicatorID=116&Country=ZW

De lever længe og de lever godt!

--

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."



Henrik Hartig (29-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Hartig


Dato : 29-05-06 13:04

Carsten Overgaard skrev:
> "Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> skrev i en meddelelse
> news:4474ca87$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
>> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> news:44745a6b$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
>>> "Livstid" er udefinerbart. I Danmark er livstid en årrække af en vis
> længde.
>>> I Rhodesia en anden vis længde.
>>>
>> Hvor har du det fra mere officielt ?
>>
> http://globalis.gvu.unu.edu/indicator_detail.cfm?IndicatorID=116&Country=ZW
>
> De lever længe
Iflg. din egen graf - levetid:
1990 2000 2005
57.4    39.7    33.7
De er da gået helt vildt ned i levetid....

og de lever godt!
hmmm. Hvad poker vælter de så op i det kolde nord efter, hvor vi er
blege og "kolde"?

/henrik
>

Carsten Overgaard (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 30-05-06 08:49

"Henrik Hartig" <post@henrikhartig.dk> skrev i en meddelelse
news:%qBeg.38$TP7.8@news.get2net.dk...
> Carsten Overgaard skrev:
> > "Morten Jørgensen" <mj_500@sol.dk> skrev i en meddelelse
> > news:4474ca87$0$60786$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> >> "Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse
> > news:44745a6b$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
> >>> "Livstid" er udefinerbart. I Danmark er livstid en årrække af en vis
> > længde.
> >>> I Rhodesia en anden vis længde.
> >>>
> >> Hvor har du det fra mere officielt ?
> >>
> >
http://globalis.gvu.unu.edu/indicator_detail.cfm?IndicatorID=116&Country=ZW
> >
> > De lever længe
> Iflg. din egen graf - levetid:
> 1990 2000 2005
> 57.4 39.7 33.7
> De er da gået helt vildt ned i levetid....

Det er ikke min graf. Undersøgelsen er iøvrigt kommenteret på TV2.

> og de lever godt!
> hmmm. Hvad poker vælter de så op i det kolde nord efter, hvor vi er
> blege og "kolde"?

Udover Mugabe, som ikke er en sjov fætter, men som omverdenen i modsætning
til gamle S. Hussain ikke gider at gøre noget ved, da landet ikke rummer
olie, så slås de også med de problemer, som opstod da der var nogle som
skulle spare på en polio-vaccine for år tilbage, hvilket som bekendt førte
til at AIDS blev introduceret til denne verden som en sygdom, vi mennesker
skal tage alvorligt.

Jeg arbejder p.t. på de ubehagelige illustrationer til en historie, som en
bekendt har skrevet og som kan læses i en ren tekstudgave på adressen:
http://www.asstr.org/files/Authors/JensenDenmark/FightAIDS_asc.txt
(Advarsel: Der er tale om ubehagelig fiktion.)


--

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."




Henrik Hartig (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Hartig


Dato : 30-05-06 09:14

>>> De lever længe
>> Iflg. din egen graf - levetid:
>> 1990 2000 2005
>> 57.4 39.7 33.7
>> De er da gået helt vildt ned i levetid....
>
> Det er ikke min graf. Undersøgelsen er iøvrigt kommenteret på TV2.

Det var dig som kom med grafen for at underbygge din påstand om at de
mennesker som Mugabe ikke æder lever længere end os andre. Derfor "din
graf" ;)
Grafen viser jo det stik modsatte...

At undersøgelser bliver kommenteret på TV2 er ikke indicie for
nogetsomhelst. TV2 viser os kun den virkelighed de selv ønsker... så.

>
>> og de lever godt!
>> hmmm. Hvad poker vælter de så op i det kolde nord efter, hvor vi er
>> blege og "kolde"?
>
> Udover Mugabe, som ikke er en sjov fætter, men som omverdenen i modsætning
> til gamle S. Hussain ikke gider at gøre noget ved, da landet ikke rummer
> olie, så slås de også med de problemer, som opstod da der var nogle som
> skulle spare på en polio-vaccine for år tilbage, hvilket som bekendt førte
> til at AIDS blev introduceret til denne verden som en sygdom, vi mennesker
> skal tage alvorligt.
>
> Jeg arbejder p.t. på de ubehagelige illustrationer til en historie, som en
> bekendt har skrevet og som kan læses i en ren tekstudgave på adressen:
> http://www.asstr.org/files/Authors/JensenDenmark/FightAIDS_asc.txt
> (Advarsel: Der er tale om ubehagelig fiktion.)
>
>

nååhh det er grunden til de vælter herop. Et land som er ustruktureret
og som ikke kan udrette noget velstand og demokrati som vi gennem
generationer har formået her i Norden.

Bare mærkeligt du sagde "og de lever godt!". Det var det som jeg ikke
kunne forstå. Nu forstår jeg hvorfor de kommer og kommer....

/henrik

Henrik Hartig (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Hartig


Dato : 30-05-06 09:17

Henrik Hartig skrev:
>>>> De lever længe
>>> Iflg. din egen graf - levetid:
>>> 1990 2000 2005
>>> 57.4 39.7 33.7
>>> De er da gået helt vildt ned i levetid....
> Grafen viser jo det stik modsatte...
Nemlig at de lever KORTERE tid og ikke LÆNGERE tid...

Carsten Overgaard (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Overgaard


Dato : 30-05-06 09:25

"Henrik Hartig" <post@henrikhartig.dk> skrev i en meddelelse
news:3cTeg.12$Gw5.6@news.get2net.dk...
> Henrik Hartig skrev:
> >>>> De lever længe
> >>> Iflg. din egen graf - levetid:
> >>> 1990 2000 2005
> >>> 57.4 39.7 33.7
> >>> De er da gået helt vildt ned i levetid....
> > Grafen viser jo det stik modsatte...
> Nemlig at de lever KORTERE tid og ikke LÆNGERE tid...

Jeg er fuldt ud bekendt med at der ikke har været orden i landet siden
Schmidts tid og når jeg skrev at de levede godt, så var det for at se om
folk kunne se at jeg mente det ironisk.

--

Med venlig hilsen
Carsten Overgaard
http://www.carstenovergaard.dk/undskyld.htm
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm
"Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"
"Om 2006 - Evigt ejer du kun det, som du har mistet."



Henrik Hartig (30-05-2006)
Kommentar
Fra : Henrik Hartig


Dato : 30-05-06 09:30

Carsten Overgaard skrev:
> "Henrik Hartig" <post@henrikhartig.dk> skrev i en meddelelse
> news:3cTeg.12$Gw5.6@news.get2net.dk...
>> Henrik Hartig skrev:
>>>>>> De lever længe
>>>>> Iflg. din egen graf - levetid:
>>>>> 1990 2000 2005
>>>>> 57.4 39.7 33.7
>>>>> De er da gået helt vildt ned i levetid....
>>> Grafen viser jo det stik modsatte...
>> Nemlig at de lever KORTERE tid og ikke LÆNGERE tid...
>
> Jeg er fuldt ud bekendt med at der ikke har været orden i landet siden
> Schmidts tid og når jeg skrev at de levede godt, så var det for at se om
> folk kunne se at jeg mente det ironisk.
>


ok

Niels Callesøe (27-05-2006)
Kommentar
Fra : Niels Callesøe


Dato : 27-05-06 11:41

Carsten Overgaard wrote in
<news:44745a6b$0$15788$14726298@news.sunsite.dk>:

> Men ikke særligt pænt af D-link.

Jeg minder lige om at D-Link er kendt for ikke at opføre sig synderligt
pænt, så det burde ikke være nogen overraskelse.

--
Niels Callesøe - dk pfy @work
pfy[at]nntp.dk - http://www.t29.dk/~nica/disclaimer.php

Don't buy D-Link. Thanks!

claus b. p. (30-05-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 30-05-06 00:17


"8270" <""mdm\"@(8270)webspeed.dk"> wrote in message
news:4473770d$0$84038$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Jeg har en DES-1004 switch, som er holdt op med at virke. Det burde ikke
> være et problem for den har livstidgaranti, det står både uden på kassen
> og i manualen. Det eneste forbehold er at der kun er et år på
> strømforsyningen, det er ikke dér min er defekt så der skulle jo ikke være
> problemer.
> Men: D-link nægter at anerkende at de nogensinde har solgt produkter med
> livstidgaranti! Efter flere længere telefonsamtaler, har de så accepteret
> at give mig en ny DES-1005, sålænge jeg anerkender at det ikke er en
> garantisag! Så nu er min 10 år gamle switch erklæret DOA

Livstidsgaranti = så længe produktet lever!
Altså, når produktet dør, er der ikke længere garanti. Hvor svært kan det
være?

/Claus



8270 (30-05-2006)
Kommentar
Fra : 8270


Dato : 30-05-06 13:43

claus b. p. wrote:

> Livstidsgaranti = så længe produktet lever!
> Altså, når produktet dør, er der ikke længere garanti. Hvor svært kan det
> være?
>




--
Morten Dybdal
Humanum Ergo Errare

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste