fjernkontrol af computere
Fra : christian

Dato : 18-05-06 15:24

Mojne

Jeg har en del bekendte som skal have jævnlig computerhjælp.
Jeg leder efter en type VNC server installation, som man bare skal
klikke på, så er den installeret, med et standard password. (ja
installation af vnc tager typisk 30 mins i telefonen..... suk)

Andre former for remote manegement vil også være velkomne. Gerne nogen
brugeren enkelt kan tænde og slukke for.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-05-06 16:50

christian <nej@nej.dk> writes:

> klikke på, så er den installeret, med et standard password. (ja
> installation af vnc tager typisk 30 mins i telefonen..... suk)

Lav en flashfilm af hvordan man skal gøre, og vis den til dem.

http://www.debugmode.com/wink/
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 18-05-06 19:51

christian <nej@nej.dk> skrev:

: Mojne
:
[...]

Windows? Netop On Demand. Dansk. Hent en gratis prøveversion.

Fra : Cag \(2730\)

Dato : 19-05-06 00:24

christian wrote:
> [...]
>
> Andre former for remote manegement vil også være velkomne. Gerne nogen
> brugeren enkelt kan tænde og slukke for.

Ultravnc's feature der hedder SingleClick er ganske nem at sætte op
http://www.uvnc.com/addons/singleclick.html

Jeg kunne som vnc-newbie sætte det rigtigt sammen i løbet af 1 time.
Fik det til at spille lokalt uden prob. skulle dog disable "block wan
request" i router for at det virkede eksternt.

Ekstremt nemt for brugeren: Start prg., vælge én ud af .n. opsatte
muligheder, derefter vente indtil supporteren er færdig. Prg. lukker
selv ned og fjernes fra brugerens(pc) hukommelsen.

/Cag

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 19-05-06 08:19

Cag (2730) wrote:
> Ultravnc's feature der hedder SingleClick er ganske nem at sætte op
> http://www.uvnc.com/addons/singleclick.html

Enig den er aldeles fremragende og kræver kun router ændringer i
"administratorens" dvs. din ende.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 19-05-06 12:53

"Cag (2730)" <cag_dk@yahoo.danmark> wrote in message

> [...]
> muligheder, derefter vente indtil supporteren er færdig. Prg. lukker
> selv ned og fjernes fra brugerens(pc) hukommelsen.

Jeg bruger den også og kan anbefale den.

Niels Dybdahl

Fra : Christian Mygind

Dato : 19-05-06 13:40

Cag (2730) wrote:

> Ultravnc's feature der hedder SingleClick er ganske nem at sætte op
> http://www.uvnc.com/addons/singleclick.html

Tænkte jeg også på - men det kræver en IP at ringe op til - og spørgerens IP
resolver til noget kollegienet, så han er nok ikke selv herre over IP'en og
dens porte.

/Chr

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 19-05-06 14:05

> Tænkte jeg også på - men det kræver en IP at ringe op til - og spørgerens
> IP resolver til noget kollegienet, så han er nok ikke selv herre over
> IP'en og dens porte.

Single Click VNC kan også kombineres med en VNC repeater som kan stå et
tredje sted (Webhotel ?)
Det er lidt mere besværligt, men jeg har da fået det til at køre.

Niels Dybdahl

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 19-05-06 14:16

"christian" <nej@nej.dk> wrote in message
> [...]
>
> Andre former for remote manegement vil også være velkomne. Gerne nogen
> brugeren enkelt kan tænde og slukke for.

Mon ikke mange af disse bekendte befinder sig bag en NAT router, så du ikke
kan få forbindelse med dem.
Som nævnt er Single click VNC en mulighed forudsat at du kan få hold ind til
din PC.

Ellers er Microsoft Netmeeting måske en mulighed. (Hvis du ikke allerede har
et shortcut, så prøv at skrive conf i en kommandoprompt). Det giver mulighed
for at share en applikation eller en hel desktop. Men single click VNC er
noget nemmere.

Niels Dybdahl

Fra : Bo Simonsen

Dato : 22-05-06 14:09

On 2006-05-19, Niels Dybdahl <niels@dybdahl.dk> wrote:

> [...]
| for at share en applikation eller en hel desktop. Men single click VNC er

Det går vel også i fisk hvis vedkommende er bag et ikke netmeeting
conntracket NAT, eller har Microshaft fået lavet deres protocol om?

--
Bo Simonsen
Stud.Scient

"Computer Science is no more about computers than astronomy is about telescopes."
--- Edsgar Dijkstra

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 22-05-06 15:29

"Bo Simonsen" <bo@geekworld.dk> wrote in message

> [...]
>
> Det går vel også i fisk hvis vedkommende er bag et ikke netmeeting
> conntracket NAT, eller har Microshaft fået lavet deres protocol om?

Det har du nok ret i, bortset fra at netmeeting bruger en standard protokol
og ikke en Microsoft-ejet protokol.

Niels Dybdahl

Fra : Bo Simonsen

Dato : 22-05-06 16:43

On 2006-05-22, Niels Dybdahl <niels@dybdahl.dk> wrote:
| "Bo Simonsen" <bo@geekworld.dk> wrote in message

| Det har du nok ret i, bortset fra at netmeeting bruger en standard protokol
| og ikke en Microsoft-ejet protokol.

Jeg ved der benyttes h.323 til lyd/video overførsel, men jeg har da ikke
kendskab til de benytter en standartliseret protokol til signalering?

Fra : Kim Eichen

Dato : 19-05-06 17:36

"christian" <nej@nej.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Andre former for remote manegement vil også være velkomne. Gerne nogen
> brugeren enkelt kan tænde og slukke for.

Hvad med bare at bruge windows remote desktop connection?

Mvh Kim Eichen

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 22-05-06 11:47

> "christian" <nej@nej.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med bare at bruge windows remote desktop connection?

Det kræver vel at de bekendte hver især har en port åben gennem deres
router. Det er væsentlig mere besværligt end hvis det bare er Christian der
skal åbne en port og det giver også sikkerhedsproblemer.

Niels Dybdahl

Fra : Martin /Helsingør

Dato : 23-05-06 07:16

> [...]
>
> Andre former for remote manegement vil også være velkomne. Gerne nogen
> brugeren enkelt kan tænde og slukke for.

Hej Christian

Jeg kender dit problem.

Hvis du og dine bekendte kører Windows XP kan I benytte fjernsupport via
Windows Messenger. Det kræver ingen ekstra installation men blot en
invitation fra den, som skal have support. Det fungerer lidt som en Remote
Desktop session.

Mvh.

Martin /Helsingør