Norton blokerer
Fra : Poul Grib

Dato : 14-05-06 21:02

Jeg er ved at opsætte netværk mellem to computere - WinXP og Linux
Fedora C5.
Jeg kan fra Linus se min delte mappe på Windowsmaskinen, men ikke den
modsatte vej. Jeg kan kun pinge mit Windows netkort, når Norton
Internet Security er slået fra (og Windows Firewall er aktiveret). I
Norton er der sat betroet adgang for de tilslutningsmuligheder der
er.
Under Microsoft Windows-netværk kan jeg se XP-maskinen men ikke
Samba.
Hvad går galt?

Fra : Henrik Hartig

Dato : 14-05-06 22:35

Poul Grib (slet ZWCD9) skrev:
> [...]
> er.
> Under Microsoft Windows-netværk kan jeg se XP-maskinen men ikke

Som udgangspunkt skal du kunne pinge begge veje. Kan du ikke det er der
ikke nogen grund til at gå videre med netværksopsætningen.

Du siger at du i Norton har sat betroet til
adgangstilslutningsmuligheder der er.
Siden du ikke kan pinge, kunne noget tyde på at fejlen ligger her. Jeg
selv arbejder i Linux, men har da prøvet at man et-eller-andet-sted i
Norton firewall kan give ip-adresser adgang.

/henrik

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 16-05-06 07:44

"Poul Grib (slet ZWCD9)" <joker@ZWCD9pg14.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er.
> Under Microsoft Windows-netværk kan jeg se XP-maskinen men ikke

Jeg må være ærlig og sige at alle mine erfaringer med Norton internet
security har været negative og jeg vil ikke anbefale nogen som helst at
installere det. Mine erfaringer har været at det har sløvet maskinen helt
vildt og at nogle ting bare ikke har virket uden at man har slået det fra,
selvom opsætningen burde være i orden.

Der er sikkert andre der har gode erfaringer, men mine er som sagt negative.

--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail
Google er din ven