Medielicens-Licens for PC
Fra : Janus

Dato : 14-05-06 14:24

Nu går det da snart ikke længere:

http://www.pc-licens-nej-tak.skrivunder.dk/index.php

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 14:31

Janus formulated on søndag :
> Nu går det da snart ikke længere:

Nej det er utroligt som der spammes med latterlige
underskriftsindsamlinger. Skrivunder.dk burde gøres ansvarlige for det.

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Henrik Hartig

Dato : 14-05-06 15:31

Henrik Stidsen skrev:
> Janus formulated on søndag :
>
> Nej det er utroligt som der spammes med latterlige
> underskriftsindsamlinger. Skrivunder.dk burde gøres ansvarlige for det.

Jeg har skrevet under

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 18:36

Henrik Hartig explained :
> Jeg har skrevet under

Tillykke, er du glad så ? ...

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Henrik Hartig

Dato : 14-05-06 18:51

Henrik Stidsen skrev:
> Henrik Hartig explained :
>
> Tillykke, er du glad så ? ...

Ja jeg er glad. Mener nemlig at DR ikke overholder sine public service
forpligtigelser, er ensidigt og manipulerende - p1 er det værste
eksempel herpå.

Det er en længere diskussion som jeg meget gerne ville tage, men jeg
deler din holdning i forrige tråd omkring "spamming". Diskussionen hører
ikke ind under denne nyhedsgruppe - kunne bare ikke styre mig. Men jeg
stopper hermed.

Fra : JJ

Dato : 14-05-06 15:48

"Janus" <aaa@gmail.com> wrote in message
> Nu går det da snart ikke længere:
>
> http://www.pc-licens-nej-tak.skrivunder.dk/index.php

Det er jo ikke anderledes, end at man i dag skal betale licens, bare man har
en tv-tuner i huset, selv om man aldrig ser DR eller TV2, men kun
udenlandske programmer.

Jeg mener at licens-en skulle inkluderes i skatten, så er vi fri for alle de
sortseer, som nasser på os andre.

JJ

Fra : k&y

Dato : 14-05-06 15:58

> Jeg mener at licens-en skulle inkluderes i skatten, så er vi fri for alle
> de sortseer, som nasser på os andre.
>
> JJ

Sådan JJ !!!!! det er nemlig helt rigtigt.

/Kim

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 18:36

After serious thinking JJ wrote :
> Jeg mener at licens-en skulle inkluderes i skatten, så er vi fri for alle de
> sortseer, som nasser på os andre.

Uh nej, så bryder vi jo skattestoppet...

"Health nuts are going to feel stupid someday, lying in hospitals dying
of nothing." - Redd Foxx

Fra : Max

Dato : 14-05-06 20:08

Hej Henrik

> Uh nej, så bryder vi jo skattestoppet...

Licensen er jo en afgift, så den er ikke omfattet af skattestop :)

Mvh Max

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-05-06 20:16

Max submitted this idea :

> Licensen er jo en afgift, så den er ikke omfattet af skattestop

Men så kan vi jo ikke inkludere den i skatten :)

You know this framework is not big enough for the two of us!

Fra : Anders

Dato : 14-05-06 22:39

Max wrote:
> Hej Henrik

> Licensen er jo en afgift, så den er ikke omfattet af skattestop :)
Jow, skattestoppet gælder både skatter og afgifter.

Principperne i et ægte skattestop
Skattestoppet består af følgende fem overordnede punkter:

1. Ingen skat eller afgift må sættes op.
4. Hvis der er tvingende grunde til at indføre eller forhøje en skat
eller afgift, vil dette ske således, at merprovenuet ubeskåret anvendes
til at sænke en anden skat eller afgift. Samme princip vil blive
anvendt, hvis det af miljømæssige grunde er ønskeligt at indføre eller
forhøje en miljøafgift. Såfremt Danmark bliver nødt til at sænke en skat
eller afgift som følge af EU-beslutninger eller internationale aftaler,
kan mindre provenuet kompenseres gennem forhøjelser af andre skatter
eller afgifter. Det forudsættes, at en sådan omlægning er provenuneutral.
kilde: http://www.venstre.dk/index.php?id=2662

Mig bekendt sker der ingen sænkning af en/flere skatter og/eller
afgifter som modsvarer stigningen som nogle mennesker vil mærke med det
nye medieaftale.

Fra : Brian Albertsen

Dato : 15-05-06 12:14

On Sun, 14 May 2006 15:24:23 +0200, "Janus" <aaa@gmail.com> wrote: