win98 ny router
Fra : Ralph

Dato : 13-05-06 15:46

Min nabo har problemer med sit netværk efter routerskift

Jeg har så set på det og er nået lidt længere, nu kan jeg pinge de andre
computere i netværket, og også mit webcam (netcam) ude på jobbet kan pinges.
Men mærkeligt nok ikke www.eb.dk
Med andre ord hvis jeg fra kommandoprompt skriver en intern eller ekstern
IP-adresse, men ikke hvis jeg skriver en www-adresse

Jeg har sat den til fast IP-adresse.

Denne maskine er den eneste der er koblet direkte på den router der er
koblet til linien ud. De andre computere er koblet på via en anden router
som så igen er koblet til førstnævnte.
Det er så ikke helt rigtigt for førstnævnte router er også trådløs og her
virker familiens bærbare fint.

ideer ønskes

--
Tak
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-06 15:59

> [...]
> som så igen er koblet til førstnævnte.
> Det er så ikke helt rigtigt for førstnævnte router er også trådløs og her

Hvorfor flere routere efter hinanden?

--
Pita

Fra : Ralph

Dato : 13-05-06 16:29

"Pita" <hjardemaal(Nysmiginumsenspammere)email.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor flere routere efter hinanden?

Fordi der er flere computere end indgange i den trådløse touter.

--
venligst
Ralph

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-05-06 16:04

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
>Med andre ord hvis jeg fra kommandoprompt skriver en intern eller ekstern
>IP-adresse, men ikke hvis jeg skriver en www-adresse

Ok, du kan pinge ip-adresser, men ikke navne som www-adresser.

Så er det DNS-opsætningen den er gal med...

>Jeg har sat den til fast IP-adresse.

Du har formentligt 'glemt' at define dns-servere da du satte den faste
ip-adresse.

Normalt kan du bruge routerens ip-adresse, men enkelte af de helt
billige routere er uden DNS-funktionalitet, og så skal du bruges
adresserne på internet-udbyderens dns-servere...

<mlr>

Fra : Ralph

Dato : 13-05-06 16:33

> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:
> Så er det DNS-opsætningen den er gal med...

> Du har formentligt 'glemt' at define dns-servere da du satte den faste
> ip-adresse.

Helt sikkert korrekt, troede ikke det var nødvendigt, de andre computere i
netværket hedder noget med 192.168.2.x, skal dns så sættes til 192.168.2.1 ?
jeg prøver, vender tilbage.

> Normalt kan du bruge routerens ip-adresse, men enkelte af de helt
> billige routere er uden DNS-funktionalitet, og så skal du bruges
> adresserne på internet-udbyderens dns-servere...

Forstået, det er vist ikke tilfældet, XP-maskinerne i huset kører fint med
automatisk IP.

--
Tak
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 13-05-06 23:03

> Min nabo har problemer med sit netværk efter routerskift

Tak, det virker nu, efter opsætning af DNS.

--
Ralph