Software til dokumenter
Fra : Ukendt

Dato : 02-05-06 22:06

Jeg skyder noget ved siden af med mit spørgsmål men jeg har en
ide om at der sidder en del administratorer herinde som måske ved noget.
Jeg har forgæves spurgt om hjælp i andre mere relevante grupper.

Det drejer sig om software til at styre dokumenter - vil jeg tror det
hedder.

Det kontor jeg arbejder på har et par hundrede excelark som der bliver
redigeret i jævnligt.
Nogle ark bliver ændret dagligt andre ugentligt osv.
Hver gang et ark er blevet redigeret skal det mailes til udvalgte folk og
printes i x antal eksemplarer.
Hvert ark har forskellige "modtagere"

Findes der noget software som kan dette og hvis ja hvad skal jeg lede efter
?

Beklager OT.

Mvh. Allan Møller

FUT er sat til news:dk.edb.system.ms-windows
Håber det rigtigt

Fra : jda

Dato : 02-05-06 23:44

Tue, 2 May 2006 23:06:11 +0200, ved hjælp af elektroniske
kommunikationsmidler udtrykte Allan Møller sig i
dk.edb.netvaerk,dk.edb.programpakker.ms-office,dk.edb.system.ms-windows,dk.edb.system.ms-windows.server
på følgende måde:

> [...]
>
> Beklager OT.
>
> Mvh. Allan Møller
>
> FUT er sat til news:dk.edb.system.ms-windows

Well det er måske ikke verdens kønneste løsning, men med et program som
Wininstall kan du lave en .msi som kan sende filer ud til folks
'skabeloner' mappe og trække dem tilbage igen efter behov baseret på OU'ere
--
Jakob

Fra : mop

Dato : 03-05-06 14:06

Har ud overveje om et shar på en server /delt mappe og genveje til divi doc
ikke kan løse problemer ??

Mogens På arbejde

Fra : Leif Neland

Dato : 03-05-06 15:43

> [...]
> printes i x antal eksemplarer.
> Hvert ark har forskellige "modtagere"
>
> Findes der noget software som kan dette og hvis ja hvad skal jeg lede

Det findes nok ikke færdigt, men hvis du sætter en rigtig server op, der
f.ex. kører Linux eller FreeBSD, laver en samba-share, alle dokumenterne
ligger i, så kan man lave et webinterface i php til en MySql-database (og
apache som webserver) til at styre alle de ønskede funktioner. Du kan også
lave scripts til at faxe dokumenterne via faxmodem, hvis det skal være...
Og dette uden at skulle købe licenser.

Det siges man kan nøjes med at køre nogle af ovennævnte produkter under
windows, men den største flexibilitet sker dog på et rigtigt operativsystem.

Leif

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-06 19:14

> Det findes nok ikke færdigt, men hvis du sætter en rigtig server op, der

Har godt nok mulighed for at sætte en Linux server op men det lyder noget
besværligt.
Jeg synes det lyder utroligt at der ikke findes noget færdigt produkt - det
må bruges i andre virksomheder ?

Men tak for de indkomne forslag.

Mvh. Allan

Fra : Fjollefrans

Dato : 03-05-06 21:38

> [...]
> printes i x antal eksemplarer.
> Hvert ark har forskellige "modtagere"
>
> Findes der noget software som kan dette og hvis ja hvad skal jeg lede

det lyder som om i har en mærkelig arbejdsgang, men MS Sharepoint kan holde
styr på forskellige versioner af et dokument og sende beskeder til folk når
der er ændringer

- FF

Fra : Allan M

Dato : 04-05-06 10:26

> det lyder som om i har en mærkelig arbejdsgang, men MS Sharepoint kan
> holde styr på forskellige versioner af et dokument og sende beskeder til
> folk når der er ændringer

Jeg ved ikke om man kalde det for mærkeligt men det består i at vi en masse
ruter som opsamler mennesker.
Disse ruter skal hver gang de bliver rettes mailes til chauffør samt printes
til dem som ikke har mail / printer hjemme.
Det er virkelig tidskrævende.
Allan