Langsom VPN
Fra : Carsten Pedersen

Dato : 21-04-06 10:03

Hejsa,

Jeg har 2 stk ZyWall 10, der kører VPN op mod hinanden.
På VPN1 sidder der nogle mennesker, der skal køre terminal server på VPN2.

Det går ufattelig langsomt, i forhold til, hvis jeg logger på f.eks
hjemme fra mig selv som ikke kører VPN, men bare et hul direkte i gennem
firewallen.

VPN1 har en 4Mbit / 0,75Mbit forbindelse
VPN2 har en 2Mbit / 0,50Mbit forbindelse

Har du en god ide til hvad der kan være galt?

Carsten Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-06 14:38

Carsten Pedersen wrote:
> [...]
>
> VPN1 har en 4Mbit / 0,75Mbit forbindelse
> VPN2 har en 2Mbit / 0,50Mbit forbindelse
>
> Har du en god ide til hvad der kan være galt?

Prøv at sætte krypteringen til en anden, måske ZW2'eren skal lave for
meget med den du har nu.

X2 4800+ 3GB RAM, 15K RPM RAID0... pimped out ride...

Fra : Martin Schultz

Dato : 21-04-06 15:44

Carsten Pedersen <cp@dkfoto.dk> skrev 2006-04-21:
> [...]
>
> Det går ufattelig langsomt, i forhold til, hvis jeg logger på f.eks
> hjemme fra mig selv som ikke kører VPN, men bare et hul direkte i gennem

Hvis du pinger igennem VPN tunnelen, hvilke hastighed og pakketab får
du? Både med og uden brugere?

Hvis du laver en simpel HTTP download igennemtunnelen hvor meget data
kan du så få igennem?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : James Rune Hansen

Dato : 21-04-06 21:17

> Har du en god ide til hvad der kan være galt?

Prøv at måle båndbredden over de 2 units.

En nem måde

Download: http://dast.nlanr.net/Projects/Iperf/iperf-1.7.0-win32.exe

Inden i ligger iperf.exe
Læg den på en maskine på begge sider af tunnelen
Åben en promt på begge maskiner

Maskine 1 (Server) C:\iperf.exe -s
Maskine 2 (Client) C:\iperf.exe -c "IP på server"

Så presser clienten så meget data til serveren som den kan.

Maskine 2 (Client) C:\iperf.exe -c "IP på server" -d

Så prøver både client og server at presse så meget data til hinanden.

Cool lille værktøj, held og lykke med testen.

/James

Fra : Svend

Dato : 22-04-06 20:00

James Rune Hansen wrote:

> Prøv at måle båndbredden over de 2 units.
>
> En nem måde
>
> Download: http://dast.nlanr.net/Projects/Iperf/iperf-1.7.0-win32.exe
>
> Inden i ligger iperf.exe
[Snip]

> Cool lille værktøj, held og lykke med testen.
>
> /James

Iperf kan helt sikkert anbefales.

--
Svend

Fra : Svend

Dato : 22-04-06 19:58

Carsten Pedersen wrote:
> [...]
>
> Det går ufattelig langsomt, i forhold til, hvis jeg logger på f.eks
> hjemme fra mig selv som ikke kører VPN, men bare et hul direkte i gennem

Jeg mener at specs på z10 siger at des max er 800kbit og 3des er 400kbit.

--
Svend

Fra : kk

Dato : 23-04-06 19:48

Svend skrev:

> Jeg mener at specs på z10 siger at des max er 800kbit og 3des er 400kbit.

jeg ved ikke om det kan være det samme som jeg opdaget(klip fra anden
tråd), jeg har ikke forstand på det ekniske.

----------copy--------

> jeg prøvet at instalere Ubuntu i stedet for for det skulle
ligne/svare til, og det gik bedre i andet forsøg så nu køre den med
ubuntu og xp, men jeg syndes svar tiderne er lange i ubuntu iforhold til
xp, jeg bruger firefox på begge platforme.
> Kjeld

fandt dette:
Hent Websider hurtigere med Mozilla Firefox (frakoble IPv6)

1. Programmer -> Internet -> Mozilla Firefox
2. Mozilla Firefox

Addresse Linie -> indtast, about:config

Filter: -> network.dns.disableIPv6 -> Andre værdi til true
(Dobbel klik)

Kilde:http://madzzoni.1go.dk/ubuntu/ubuntu.html
og det hjalp