ZyXel Zywall remote management problem - j~
Fra : Tejs

Dato : 19-04-06 17:15

Hej

Jeg har et lidt pudsigt problem..

Jeg er igang med at sætte en VPN tunnel op imellem 2 zyXel Zywall 2,
som begger står på en alm. tdc bredbåndsforbindelse. Jeg har endnu
ikke haft held til at få en VPN-tunnel op at køre, men jeg har
aktiveret remote management via WAN på den zywall der ikke står
hjemme og min plan var så at få styr på VPN'en ved at sidde og
prøve noget af..

Problemet betstår i at jeg konstant bliver logget af den zywall hvor
jeg ønsker at benytte remote management. Jeg kan lige nå at se menuen
og gå ind på et menupunkt, så bliver jeg smidt af og kan først
logge ind 5 min. efter.. træls..

Nu kommer det pudsige - hvis jeg deaktiverer den VPN-regl som jeg har
prøvet at sætte op, men som ikke virker - så bliver jeg ikke
længere logget af.. underligt..

Måske er der nogen der har et bud og måske oven i købet kender til
en god opsætning af VPN på sådan et par zyWall 2..

/Tejs

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 20-04-06 12:02

Tejs wrote:
> Nu kommer det pudsige - hvis jeg deaktiverer den VPN-regl som jeg har
> prøvet at sætte op, men som ikke virker - så bliver jeg ikke
> længere logget af.. underligt..

Den forsøger sandsynligvis at smide din kommunikation med Zywall'en
gennem VPN tunnel'en (som ikke virker)

Jeg kan ikke forstå du ikke kan få VPN opsætningen til at spille - det
fåes ikke lettere end med Zywall's.

Check Zyxel's hjemmeside for detaljerede 1-2-3 vejledninger.

--
Mail mig på uffe <snabelA> skelmose <prik> dk