Problem med D-Link DI-604 router, ingen in~
Fra : JK

Dato : 18-04-06 14:30

Hej

Jeg har købt denne billige router.

Jeg har en zyxel prestige 300 router nu, som jeg vil erstatte.

Jeg har TDC adsl med fast ip.

TDC's support vil kun oplyse mig, at jeg bare skal opsætte routeren op
med dynamisk tildelt ip.

Det virker faktisk ikke !

Vi kan ikke rigtigt huske, om vi har oplyst mac-adresse for zyxel
routeren til TDC, men vi mener det ikke. Dens mac-adresse står under
bunden på den (zyxel), og jeg har prøvet at tildele D-Link routeren
denne mac-adresse. Men lige meget hjælper det !

Kan nogen gennemskue, hvad man skal gøre ?

Routerne har tilfældigvis forskellig ip: zyxel 192.168.1.1 og d-link
192.168.0.1
Men det er vel uden betydning ?

mvh

John

Fra : Christian Mygind

Dato : 18-04-06 14:38

JK wrote:
> Hej
>
> Jeg har købt denne billige router.
[...]

Hvor længe har du ladet den været sat til?

TDC registrerer nemlig på MAC-adresser og systemet registrerer din routerns
MAC-adresse 2 gange i timen (ifølge den sidste TDC-supporter, jeg snakkede
med). Når systemet så 2 gange har opdaget en ny MAC-adresse (altså efter en
½ til en hel time) tildeler den først da ip-adressen til den nye router.

Det forklarer selvfølgelig ikke situationen, hvis du, med succes, har clonet
mac-adressen fra den første til den anden router - for så burde det have
virket - med TDC-support har for så vidt ret, hvis de siger "sæt din router
til dynamisk tildelt IP & vent". De 2 subnet (192.168.0.1 og 192.168.1.1) er
uden betydning, medmindre din computer, der er tilsluttet routeren, kører
med fast IP.

/Chr

Fra : JK

Dato : 18-04-06 14:55

On Tue, 18 Apr 2006 15:37:43 +0200, "Christian Mygind"
<usenetslettes@slettesmygind.net> wrote:

> [...]
>uden betydning, medmindre din computer, der er tilsluttet routeren, kører

Aha !

Jeg skal bare lade den være på længe (over 1 time). Jeg er altid meget
utålmodig

Det prøver jeg.

mvh

John