Efter ny windowsinstallation er forbindel
Fra : Carsten Riis

Dato : 17-04-06 21:19

Hej alle

som antydet i subject, så har jeg tidligere haft en nydelig forbindelse
mellem mine to windows maskiner.

Jeg har foretaget en frisk windowsinstallation (home dk) på begge
maskiner. Begge maskiner kan sagtens komme på nettet via en fælles
switch (der så er forbundet med en router).
Forbindelsen mellem maskinerne er røget sig en tur.

Jeg har kørt windows' guide flere gange og forsøgt med at at slå
firewall og virusbeskyttelse til og fra.

Nogen gange gør sker der følgende på computerA:
firewallen opmærksom på, at ComputerB's IPnummer vil i kontakt med
computerA.
Men når man så gerne vil se netværkssteder, så får man bare at vide at
arbejdsgruppen (som har fået samme benævnelse på begge computere.
Computer navnene er naturligvis forskellig) ikke er tilgængelig.

Giver ovenstående nogen mening eller skal jeg forklare endnu bedre.

Den eneste årsag at maskinerne skal snakke sammen er, at de skal dele en
printer. Så det ville jeg måske kunne klare med en
Fildeling mellem computerne ville være dejlig, men ikke noget krav.

Nogen der har en ide hvad der er gået galt eller ikke er etableret endnu.

mvh

Carsten Riis

Fra : Carsten Riis

Dato : 17-04-06 21:49

Carsten Riis skrev den 17-04-2006 22:19:

> Den eneste årsag at maskinerne skal snakke sammen er, at de skal dele en
> printer. Så det ville jeg måske kunne klare med en
> Fildeling mellem computerne ville være dejlig, men ikke noget krav.

Eller endnu bedre:

Findes der en netværkswitch som også har USB-indgang.

Det jeg vil opnå er, at netværkets computere via switchen kan bruge
USB-printeren uden at den anden computer skal være tændt.
OG samtidig kunne dele hinandens filer (så skal jeg bare have løst det
problem).

Kan dette produkt klare det?

Carsten Riis

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-04-06 15:54

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

>Giver ovenstående nogen mening eller skal jeg forklare endnu bedre.

Jeg tror du får bedre hjælp ved at spørge i Windows-gruppen.

   dk.edb.system.ms-windows

Det er mere et windows- end et netværksproblem.

>Den eneste årsag at maskinerne skal snakke sammen er, at de skal dele en
> printer. Så det ville jeg måske kunne klare med en
>http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=77284

Ja, det kan bruges - hvis printeren benytter et egentlig printersprog
(PCL eller lign). Nogle meget billigere printere er host-baserede,
hvor man har flyttet så meget intelligens ud på pc'eren, at det ikke
virker med en printserver.

Derudover ville jeg nok vælge en HP, der laver nogle af de bedste
printservere. Men de koster lidt mere.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/