Fjernskrivebord ?
Fra :    ab©

Dato : 13-04-06 21:53

Nogen der har et link til en nem opsætning af fjernskrivebord (når jeg ikke
fatter en brik af MS´s forklaringer - f.eks. denne "Hvis du skal have sat op
en forbindelse til et virtual private network (VPN) ellen en Remote Access
Server (RAS), så skal du først gøre det". - Ja, hvad ved jeg

Softwaren er installeret fra XP-proff. CD´en og klienten sat op med brugeren
så jeg skal tilgå - men hvad så ?

På forhånd tak.

ab©

--

Et hierakisk samfund kan kun bestå, hvis der i samfundet er fattige og
undertrykte (-c:)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 13-04-06 22:19

"   ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> wrote:

> [...]
>Server (RAS), så skal du først gøre det". - Ja, hvad ved jeg
>
>Softwaren er installeret fra XP-proff. CD´en og klienten sat op med brugeren

Tja, det burde være så enkelt

Fjernskrivebordet skal selvfølgelig aktiveres på 'serveren' (den maskine
du vil fjernstyre). Det gøres 'Egenskaber for System' under fanebladet
'Fjernforbindelser'. Du sætter et flueben i 'Tillad brugere at oprette
fjernforbindelse til denne computer'. Husk også at definere hvilke
brugere der skal kunne bruge fjernskrivebordet under knappen 'Vælg
Fjernbrugere'.

Herefter er det bare at køre programmet MSTSC.EXE på klientmaskinen. Du
bruger maskinens navn eller ip-adresse.

Så burde det fungere på et lokalnet....

Hvis du vil køre fjerneskrivebordet over internettet er opsætningen lidt
mere kompliceret, i hvert fald hvis 'serveren' er gemt bag en
bredbåndsrouter.

I så fald skal der oprettes en virtuel server i routeren der sender
trafikken til WAN sidens port 3306 videre til serveren på lokalnettet.

<mlr>

Fra :    ab©

Dato : 14-04-06 12:13

> [...]
>
> I så fald skal der oprettes en virtuel server i routeren der sender
> trafikken til WAN sidens port 3306 videre til serveren på lokalnettet.

1K-tak for dit svar - ja, jeg skal bruge "fjernstyrings-muligheden" over
Internettet, da min datter er "udvandret" til København og har vanskelig ved
at klare div. vedligeholdelser selv.

- Jeg forsøger mig med "den virtuelle server i routeren" - det lyder jo
"let"

MVH ab©

Fra : Arne Møller-Hansen

Dato : 15-04-06 13:16

Lige et hint inden du skriver igen: Svaret var rigtigt, bortset fra porten,
som er 3389.

/Arne