DI-524 får ikke WAN
Fra : SD

Dato : 13-04-06 19:52

Hej

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig vedrørende mit problem med min
router ?

Jeg har igår købt en D-link DI-524 router med trådløst accespoint og 4 ports
switch, men lige meget hvad jeg gør kommer der ikke lys (aktivitet) i WAN
porten.
Har prøvet med 4 forskellige netkabler fra kabelmodem (samsung Inforanger
SCM 120U) til router, men lige meget hjælper det ?
Har kun haft lys i WAN, da jeg satte netkabel direkte mellem PC og WAN-port,
bare fordi det var det sidste jeg endnu ikke havde prøvet ! (Og
selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on test)

Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til kabelmodem.

Venlig hilsen
Søren D

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-04-06 21:04

"SD" <cmb41@fakehotmail.com> wrote in message
> [...]
> selvfølgelig når jeg slukker og tænder for routen, ved power-on test)
>
> Kører fint med anden accespoint, endda med samme netkabel til kabelmodem.

Vel fordi den ikke for en IP adresse.. Nogen routere lyser vist ikke i lan
før den har fået IP adresse. Du skal sansynligt ind og konfigurere noget hos
arrownet for at give adgang til routeren. Eller du kan gå ind i routerens
opsætning og finde "klon MAC" e.l som kan kopiere dit netkorts MAC adresse
som du før har koblet op til nettet.

Fra : SD

Dato : 14-04-06 07:40

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> opsætning og finde "klon MAC" e.l som kan kopiere dit netkorts MAC adresse

Vil det ikke være MAC-adressen fra det accespoint jeg bruger nu som skal
klones over i den nye accespoint/router ?
Synes det er underligt den ene accespoint sagtens kan få forbindelse med mit
kabelmodem, mne det nye ikke kan, på trods af at jeg har haft tændt og
slukket det flere gange og iøvrigt fulgt vejledningen fra D-Link slavisk,
men det er måske der fejlen ligger

Søren D

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-04-06 10:09

"SD" <cmb41@fakehotmail.com> wrote:

> Vil det ikke være MAC-adressen fra det accespoint jeg bruger nu som skal
> klones over i den nye accespoint/router ?

Jo, men bemærk at routerne har flere MAC-adresser - Det er WAN-sidens
MAC adresse i den gamle router som du skal klone over på WAN-siden i den
nye router.

Gætter på du er kommet til at klone LAN-sidens MAC-adresser...

<mlr>

Fra : Kingomand

Dato : 14-04-06 08:11

Har du haft kontakt til Arrownet, for at høre om de kan se din router?

Fra : Kingomand

Dato : 14-04-06 08:31

P.S.
har du været tålmodig? Der kan jo gå helt op til 3 timer før den registreres
i deres system.
Det er ganske vist sjældent, men det skal da tages med i betragning.

Fra : SD

Dato : 14-04-06 08:53

Nej, tålmodig har jeg nok aldrig fået skyld for at være
Men du mener jeg bør slutte det hele til som beskrevet i manualen til
routeren, og vente op til 3 timer for at se om der kommer lys i WAN dioden ?

Søren D

Fra : Kingomand

Dato : 14-04-06 08:56

Nemlig,
jeg har tit siddet hos kunder og ventet.
Men det er meget sjældent jeg har ventet over en time.
Det har som regel været når det har drejet sig om adsl forbindelser.
Og så er det ligemeget om det Tele2 eller TDC
Vh
Kingomand

Fra : SD

Dato : 14-04-06 08:45

Nu har jeg sendt Arrownet en mail, da jeg tvivler på de er på arbejde idag.

Men kommer i tanke om jeg har en fast IP-adresse til et netkort der sidder i
en anden maskine, hvis jeg kloner det over i routeren, ville det ikke gøre
det lettere ??
Bare en tanke ?

Søren D

Fra : Kingomand

Dato : 14-04-06 08:50

Det er jeg lidt usikker på.
Min faste ip er tilknyttet min router via dens wan mac adresse.
Supporten hos arrownet er nok først fra kl. 12 i dag.

Fra : SD

Dato : 14-04-06 16:39

Tja nu har min nye router stået 6 timer koblet til mit kabelmodem og den har
stadig ikke fået en IP-adresse, tror ikke det sker sådan uden videre mere.
Prøver at ringe til support, som det ser ud til også er i weekend og
helligdage

Søren D
P.S Men tusind tak for hjælpen alle sammen.

Fra : Kingomand

Dato : 16-04-06 18:50

Tja, hvad skal man sige.
Der kan jo være tale om hardware fejl.
Håber du får løst dit problem.

Fra : SD

Dato : 17-04-06 09:53

Nej desværre fik jeg ikke løst mit problem, trods alle mulige tiltag. Så nu
må jeg vente på at Dlink vender tilbage, men en masse lort og krumspring jeg
skal prøve af, for a få det til at virke !

Desværre ved jeg dog lidt om computere, men hvad gør folk som er nybegyndere
??
De ved jo sjældent der er hjælp a hente i nyhedsgrupper, deres eneste
mulighed er vel at skulle tilbage til butikken, stå der og diskutere med en
sælger i 2 timer, før de måske får en router emd samme fejl igen.

Tro mig det har jeg prøvet !

Det værste er,at hver gang jeg giver op med den nye router, sætter jeg det
gamle accesspoint til igen, og bang den får en IP-adresse med det samme og
kører bare.
Den nye router ænser bare ingen trafik på WAN porten, selv da den stod tændt
med kabelmodem i 6 timer.

Søren D

Fra : Kingomand

Dato : 22-04-06 17:12

Hej igen,
så tror jeg løsningen er nær.
Det drejer sig simtelthen om at få nulstillet macadresserne hos Arrownet.
Har lige haft det samme problem hos en kunde. Var lige ved at blive idiot,
da jeg kom i tanke om at jeg har haft det problem en gang før.
En opringning til Arrownet og problemet var løst 4 min. efter.

Fra : SD

Dato : 22-04-06 18:01

Tja...Arrownet vil ikke hjælpe mig !
Har lige talt med dem igen, efter at have prøvet løsningsforslaget fra
Dlink, som var at sætte netkabel direkte mellem WAN og en LAN-port for at se
om den tildelte IP-adresser og det gjorde den
Men hvis det var tilfældet var det internet udbyderen jeg skulle have fat i
vedrørende problemet !!!
Og de vil ikke yde support på det !!!!!!!!

Desværre er de eneste gange der overhovedet er lys i WAN porten og
aktivitet, er når man sætter kabel mellem WAN-port og PC eller fra WAN til
en af dens egen LAN-porte

Så nu er routeren pakket sammen igen og så må jeg prøve een fra et andet
mærke, f.eks Linksys som er samme mærke som min nuværende accespoint, som
kører uden problemer !

Men hold kæft hvor det her bare fucking sucks !!

Søren D

Fra : Kingomand

Dato : 22-04-06 21:22

Det fatter jeg ikke,
da jeg ringede ind var der overhovedet ingen problemer.
Arrownet jo er mange steder i landet, men det må være den samme support.
Jeg er lokal teknikker i mit område, der må også være en i dit.
Kan du ikke kontakte ham?

Fra : Kingomand

Dato : 22-04-06 21:26

Og jeg tror ikke det løser dit problem. Jeg skiftede fra Dlink'en til
Netgear.
Problemet var der stadig. Bed om at få nulstillet de wan mac adresser de kan
se i deres system.

Fra : SD

Dato : 23-04-06 10:10

Den ene af dem jeg talte med i telefonen hos Arrownet var også superflink og
hjælpsom, ham jeg tale med 20 minutter efter var et dumt svin !
Og ham jeg talte med igår havde vidst været for længe i support jobbet, han
lød som om han var træt af livet
Det jeg ikke kan forstå er hvorfor LED'en i WAN bare blinker een gang når
jeg sætter den til modemmet, det er som om det er de forkerte netkabler jeg
bruger ??
Men har prøvet med 4 forskellige, inklusiv det der fulgte med routeren og
det der altid har siddet mellem accespoint og kabelmodem ?
Routeren skulle selv kunne finde ud af om man bruger lige eller krydset
netkabel.

Søren D