DI-714+ router
Fra : Ukendt

Dato : 11-04-06 22:13

Jeg har en D-Link DI-714+ som egentligt har fungeret udmærket et par
år med en 512k ADSL-linie.

For nylig fik jeg så en 10Mbit linie, men kan ikke komme op på den
hastighed målt med TPTEST3.

Jeg har 3 computere i netværket, og den hurtigste transmission får jeg
med wireless, ca. 5Mbps.
Så prøvede jeg et netkort DWL-520+ som skulle være god til 22Mbps,
men hastigheden var stadigvæk 5Mbps!? (kort afstand)

Anvender jeg kabelforbindelser til router i stedet, bliver
transmissionen hakkende under testen med TPTEST3 og hastigheden
begrænses til ca. 1Mbps!?

Til sammenligning har jeg forsøgt at gå på WAN uden router, men XP
kan ikke finde ud af at tildele IP og etablere netforbindelse, så det
måtte jeg opgive.

Men det er da mærkeligt, at wireless er hurtigere end
kabelforbindelser, - hvem kan forklare den besynderlighed?

Selvfølgelig kan jeg leve med 5Mbps, men jeg vil da gerne op på de 10.

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 11-04-06 22:28

wizzy skrev:
> Selvfølgelig kan jeg leve med 5Mbps, men jeg vil da gerne op på de 10.

Køb dog en ordentlig router der kan håndtere den båndbredde du har til
rådighed. Jeg vil ikke engang gætte på hvilket tåbeligt hardware design
i den bambus kasse der gør at du får bedre performance med den trådløse del.

--
Mail mig på uffe <elefantnæseA> skelmose <prik> dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-06 08:20

Fint nok, Uffe, men måske har du så et forslag til en "ordentlig
router"???

Fra : Hans

Dato : 12-04-06 13:26

wizzy wrote:
> Fint nok, Uffe, men måske har du så et forslag til en "ordentlig
> router"???

Her er et par bud til 10 Mbps:

Du bør for din egen skyld nok lige finde ud af, om din D-Link virkelig er
stopklodsen på din forbindelse inden du køber ny router.

Du kan ikke forvente at udskifte din router med pc'en, da din forbindelse
ganske givet er låst til din D-Link, så du skal først frigive din WAN-IP i
D-Link'en inden du skifter.

Hans

Fra : post1.delete@wizzy.d~

Dato : 12-04-06 21:09

Mange tak for dine forslag, Hans.
Begge modeller ser rigtige gode ud,
passer lige til mit behov, - svært at vælge.

Også fint med print server (USB), men desværre dur de ikke til min HP
LJ 4LM, som har parallel-port (passer til min nuværende D-Link
router). Der er altid problemer, når man skal have nyt :(

Og tak for din forklaring med at frigive WAN, jeg vil prøve det ved
lejlighed. Jeg vil jo gerne vide, om jeg kan komme op på 10Mbps med en
10/100 Mbps kabelforbindelse uden router.

Hilsen wizzy