/ Forside / Teknologi / Netværk / TCP/IP / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
TCP/IP
#NavnPoint
Per.Frede.. 4668
BjarneD 4017
severino 2804
pallebhan.. 1680
EXTERMINA.. 1525
xou 1455
strarup 1430
Manse9933 1419
o.v.n. 1400
10  Fijala 1204
TV signal over netværk
Fra : Ukendt


Dato : 06-04-06 20:52

Kan man ikke vidersende et TV signal videre udover et netværk ?

I det her tilfælde drejer det sig om et GPS system som bliver sendt op på
en væg via en projektor - jeg mener at man kan udsende det over netværk.

Teknikeren som var der fortalte at det ville koste ca. 25.000 kr pr.
workstation.
Bare til 3 workstations er det jo også en slags penge som er svær at få
chefen til
at indse kunne være godt for os - istedet for at se på den projektor.

Vi er allerede i nætværk med Windows XP server og klienter og 100Mbit
netværk.

Nogen som har en ide til noget ?


Mvh. AM



 
 
Asbjorn Hojmark (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Asbjorn Hojmark


Dato : 06-04-06 21:17

On Thu, 6 Apr 2006 21:51:55 +0200, "Allan Møller" <allanatallanmdotdk>
wrote:

> Kan man ikke vidersende et TV signal videre udover et netværk ?

Jo, man kan kode fra et analogt tv-signal til IP, der så kan sendes
som multicast over nettet. Det kræver hardware, der koster en del
penge.

Mere fornuftigt var det dog, hvis applikations-leverandøren kunne
sende det både til projektoren og levere det som en stream. Det bliver
jo sikkert genereret på en computer under alle omstændigheder.

-A
--
Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon Postel
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Ukendt (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-04-06 21:27

> Jo, man kan kode fra et analogt tv-signal til IP, der så kan sendes
> som multicast over nettet. Det kræver hardware, der koster en del
> penge.

Er det et kort eller hvad hedder den hardware ?

> Mere fornuftigt var det dog, hvis applikations-leverandøren kunne
> sende det både til projektoren og levere det som en stream. Det bliver
> jo sikkert genereret på en computer under alle omstændigheder.

Det bliver genereret på en pc som er koblet på netværket - eneste mulighed
for at få det fremvist er dog via projektor. Jeg ville mene det burde kunne
lade sig gøre at "broadcaste" sådan en signal udover netværket.

Helst til en pris på 1/10 af de 25.000 pr. workstation.

Mvh. Allan



Sune Storgaard (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 06-04-06 21:45

Allan Møller wrote:
> Det bliver genereret på en pc som er koblet på netværket - eneste
> mulighed for at få det fremvist er dog via projektor. Jeg ville mene
> det burde kunne lade sig gøre at "broadcaste" sådan en signal udover
> netværket.
> Helst til en pris på 1/10 af de 25.000 pr. workstation.

Er der noget som forhindrer dig i at snuppe streamen (evt via et loopback,
som et grabber kort, vga in eller lign.) og så broadcaste det via f.eks.
m$'s mediaencoder ? Det program koster 0, og det kan læses fra mediaplayer
osv.
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/forpros/encoder/default.mspx

Skal der bruges et kort til at snuppe signalet, så snakker vi nærmere 1/100
af prisen ialt.







Andreas Lorensen (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Lorensen


Dato : 06-04-06 22:06

Sune Storgaard wrote:
> Er der noget som forhindrer dig i at snuppe streamen (evt via et loopback,
> som et grabber kort, vga in eller lign.) og så broadcaste det via f.eks.
> m$'s mediaencoder ? Det program koster 0, og det kan læses fra mediaplayer
> osv.
> http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/forpros/encoder/default.mspx
>
> Skal der bruges et kort til at snuppe signalet, så snakker vi nærmere
> 1/100 af prisen ialt.

Jeg tænker at det der bliver vist vha projektoren vel er digitalt på et
eller andet tidspunkt. Det er vel her man bør "snuppe" det og evt omforme
og sende ud på netværket.

Og denne løsning burde også være billig.

/A
/A

Ukendt (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-04-06 22:20

> Jeg tænker at det der bliver vist vha projektoren vel er digitalt på et
> eller andet tidspunkt. Det er vel her man bør "snuppe" det og evt omforme
> og sende ud på netværket.

Fra en pc via grafikkort til projektor - men hvad skal jeg kigger efter ?
Jeg mangler et navn på noget hardware eller kan det klares med softeware
da signalet jo er i pc'en og egentligt "bare" skal have det sendt over
netværket.

> Og denne løsning burde også være billig.

Mvh. Allan



Max (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 06-04-06 22:38

Hej Allan

> efter ? Jeg mangler et navn på noget hardware eller kan det klares
> med softeware da signalet jo er i pc'en og egentligt "bare" skal have
> det sendt over netværket.

Som jeg skrev andet sted:

Hvad med at kikke lidt på Windows Media Encoder ?

Mvh Max



Andreas Lorensen (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Lorensen


Dato : 06-04-06 22:42

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> wrote:
> Fra en pc via grafikkort til projektor - men hvad skal jeg kigger efter ?
> Jeg mangler et navn på noget hardware eller kan det klares med softeware
> da signalet jo er i pc'en og egentligt "bare" skal have det sendt over
> netværket.

Altså der er et program på PC'en der viser noget på skærmen - som i dette
tilfælde er en projektor.
Så hvis vi ikke kan få programmet til at putte output til en fil eller en
stream, er det signalet der skal "snuppes"
Jeg googlede efter VGA capture og faldt over bla dette

http://www.ems-imaging.com/catalog/modules.php?name=catalog&file=product_info&cPath=39&products_id=52

Hvis et sådan kort (der er sikkert mange andre) kan grabbe et VGA signal til
en fil eller en stream, så kan VLC (videolan) eller mpske MS video
encoding... transformere filen og sende den ud på netværket.

Jeg har aldrig prøvet den slags, men opgaven er interesant :)

At gøre trikket med et video eller TV signal har jeg leget lidt med, og det
er ikke svært. Jeg benyttede et TV grabber kort og så var resten blot at
sætte VLC til at streame (i rigtige formater) og klienterne (windows media
player eller VLC) til at vise det.

/A



Ukendt (07-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-06 17:55

> At gøre trikket med et video eller TV signal har jeg leget lidt med, og
> det
> er ikke svært. Jeg benyttede et TV grabber kort og så var resten blot at
> sætte VLC til at streame (i rigtige formater) og klienterne (windows media
> player eller VLC) til at vise det.


Jeg har et tunerkort i min private pc og vil forsøge at rode lidt med at få
streamet det ud over eget netværk. VLC ser ud som det software jeg skal
bruge.

Takker for alle svar.

Mvh. Allan



Andreas Lorensen (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Andreas Lorensen


Dato : 06-04-06 22:45

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> wrote:

> Fra en pc via grafikkort til projektor - men hvad skal jeg kigger efter ?
> Jeg mangler et navn på noget hardware eller kan det klares med softeware
> da signalet jo er i pc'en og egentligt "bare" skal have det sendt over
> netværket.

Du skriver også i unix fruppen - er vi så "heldige" at den PC der genererer
output til projektoren er en unix (linux eller *BSD eller sådan) ?
Så tror jeg at der er mange interesante muligheder..... Det må jeg lige
google lidt mere omkring.

/A

Ukendt (07-04-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 07-04-06 17:54

> Du skriver også i unix fruppen - er vi så "heldige" at den PC der
> genererer
> output til projektoren er en unix (linux eller *BSD eller sådan) ?
> Så tror jeg at der er mange interesante muligheder..... Det må jeg lige
> google lidt mere omkring.

Nu kører det på en Windows XP maskine men Linux er en mulighed.

Mvh. Allan




Carsten Keller (20-04-2006)
Kommentar
Fra : Carsten Keller


Dato : 20-04-06 10:44


"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> wrote in message
news:44357987$0$15787$14726298@news.sunsite.dk...
>> Jo, man kan kode fra et analogt tv-signal til IP, der så kan sendes
>> som multicast over nettet. Det kræver hardware, der koster en del
>> penge.
>
> Er det et kort eller hvad hedder den hardware ?
>
>> Mere fornuftigt var det dog, hvis applikations-leverandøren kunne
>> sende det både til projektoren og levere det som en stream. Det bliver
>> jo sikkert genereret på en computer under alle omstændigheder.
>
> Det bliver genereret på en pc som er koblet på netværket - eneste mulighed
> for at få det fremvist er dog via projektor. Jeg ville mene det burde
> kunne
> lade sig gøre at "broadcaste" sådan en signal udover netværket.

Hvad med sådan en kasse her:

http://www1.linksys.com/products/product.asp?grid=33&scid=38&prid=623

Det virker i hvert fald en-til-en, alternativt kan vores nyere
NEC-projektorer kobles til LAN og få deres signal derfra (en klient på
PC'en). Dette virker også en-til-mange.

Keller



Max (06-04-2006)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 06-04-06 21:44

Hej Allan

> Nogen som har en ide til noget ?

Hvad med at kikke lidt på Windows Media Encoder ?

Mvh Max



Calle. (07-04-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 07-04-06 20:14

Allan Møller wrote:
> Kan man ikke vidersende et TV signal videre udover et netværk ?
>
> I det her tilfælde drejer det sig om et GPS system som bliver sendt
> op på en væg via en projektor - jeg mener at man kan udsende det over
> netværk.
> Teknikeren som var der fortalte at det ville koste ca. 25.000 kr pr.
> workstation.
> Bare til 3 workstations er det jo også en slags penge som er svær at
> få chefen til
> at indse kunne være godt for os - istedet for at se på den projektor.
>
> Vi er allerede i nætværk med Windows XP server og klienter og 100Mbit
> netværk.
>
> Nogen som har en ide til noget ?
>
du kan evt logge de andre på som wiev only via www.logmein.com

--
*** Calle ***



Calle. (07-04-2006)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 07-04-06 20:13

Allan Møller wrote:
> Kan man ikke vidersende et TV signal videre udover et netværk ?
>
> I det her tilfælde drejer det sig om et GPS system som bliver sendt
> op på en væg via en projektor - jeg mener at man kan udsende det over
> netværk.
> Teknikeren som var der fortalte at det ville koste ca. 25.000 kr pr.
> workstation.
> Bare til 3 workstations er det jo også en slags penge som er svær at
> få chefen til
> at indse kunne være godt for os - istedet for at se på den projektor.
>
> Vi er allerede i nætværk med Windows XP server og klienter og 100Mbit
> netværk.
>
> Nogen som har en ide til noget ?
>
hvor langt skal det sendes?

korte afstande kunne jo klares med et trådløst video trasmitter på tvout


--
*** Calle ***



Andreas (08-04-2006)
Kommentar
Fra : Andreas


Dato : 08-04-06 11:01

Jeg ville droppe netværksdelen - Nu ved jeg ikke hvilke afstande du
skal ud på, men middelbart ville jeg benytte nogle BlackBox VGA
extendere. Med sådan en kan du hive dit VGA signal ud på max 100
meter via eksisterende CAT5 kabling.
Hvis grafikkortet i pcen ikke har to VGA udgange skal du lige have en
VGA splitter ind imellem.

Vil tro at det kan gøres for omkring 2-6000 kr afhængig af hvilken
hardware du køber. (som sagt ved jeg blackbox kan, men sikkert også
andre = billigere

Hilsen
Andreas


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste