Routers ip
Fra : Nederbasse

Dato : 03-04-06 21:05

Hej Eksperter

Jeg vil gerne have en routers/AP ip addresse ændret til 10.0.0.* som default
er den 192.168.0.1
Routeren bliver kun brugt som AP DHCP er disablet.

Ændre jeg routerens ip til 10.0.0.* kan jeg ikke logge på den hverken fra en
pc med fast ip 10.0.0.20 eller en der henter en ip automatisk.
subnettet er i begge tilfælde 255.255.255.0

Routeren sidder efter en router fra Cybercity så derfor vil jeg gerne at
dens ip er i 10.0.0.* området
Er der noget til hinder for at en router/AP kan have en 10.0.0.* ip adresse
eller er der noget andet der skal ændres ?

LarsN

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-06 21:30

Nederbasse skrev:

> Er der noget til hinder for at en router/AP kan have en 10.0.0.* ip adresse

Ikke principielt. Jeg har sat en kammerats router op netop med
det adresserum.

--
Bertel

Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 03-04-06 21:37

Nederbasse wrote:
> Er der noget til hinder for at en router/AP kan have en 10.0.0.* ip adresse
> eller er der noget andet der skal ændres ?

Du kan ikke have en ip-adresse der hedder 10.0.0.* - men du burde godt
kunne ændre den til f.eks. 10.0.0.2 eller andet.

Venlig hilsen
Søren

Fra : Calle.

Dato : 03-04-06 21:51

Søren Jacob Lauritsen wrote:

> Du kan ikke have en ip-adresse der hedder 10.0.0.* - men du burde godt
> kunne ændre den til f.eks. 10.0.0.2 eller andet.

helst over 3, da cybercitys router ligger i samme range

--
*** Calle ***

Fra : Calle.

Dato : 03-04-06 21:50

Nederbasse wrote:
> [...]
> Er der noget til hinder for at en router/AP kan have en 10.0.0.* ip
> adresse eller er der noget andet der skal ændres ?

giv den et et tal over 3 til sidst, da cybercity's router bruger enten 1
eller 2 i samme range.

--
*** Calle ***

Fra : Nederbasse

Dato : 04-04-06 07:54

"Calle." <fake@fake.fake> skrev i en meddelelse

> giv den et et tal over 3 til sidst, da cybercity's router bruger enten 1
> eller 2 i samme range.
>

> --
> *** Calle ***

Jeg har prøvet at give den 10.0.0.60 og derover
De pcer der er på netværket har 10.0.0.10 - 20 - 30 - 40
Cybercity routerens Client ip Pool starter ved 10.0.0.2

Men der må være noget jeg ikke får lavet

Lars