Router til lille netværk.
Fra : Søren Jacob Lauritse~

Dato : 03-04-06 20:14

Hejsa.

Vi har et lille netværk med 10 brugere og fem servere. Vi står nu for at
skulle lægge systemerne lidt om, og jeg har i den forbindelse nogle
spørgsmål.

Setuppet ser sådan ud:

Vi har fem servere: A, B, C, D, E.

A: Webserver
B: Webserver
C: SQL Server
D: Filserver
E: Udviklingsserver

Klienterne får tildelt deres ip-adresser via DHCP.

Der er nogle krav til de egenskaber vores netværk og udstyr skal have:
1. Det skal være muligt for brugere at arbejde hjemme via en VPN
forbindelse.
2. Når en klient tilgår et domæne, skal systemet kunne bruge
hostheaderen til, at finde ud af om klienten skal sendes til server A
eller B.
3. Routeren skal kunne håndtere flere eksterne ip-adresser.

Mit spørgsmål går på, om der findes en "pakkeløsning" i form af en
router, der kan klare ovenstående. Jeg er lidt i tvivl med spørgsmålet
om host-headeren.

Er det måden at gøre det på? Det er jo ikke fordi vi har særlig mange
domæner, så jeg synes det er overkill at investrere i software som
Microsoft ISA Server, selvom den vil kunne løse en lang række af opgaverne.

Venlig hilsen
Søren

Fra : Thomas Thomsen

Dato : 04-04-06 12:39

Jeg har gode erfaringer med Cisco 1841.
Det er en dejlig lille router der nok skulle kunne klare dine behov.

Jeg ved dog ikke hvad du skal gøre med din hostheader.
Det tror jeg du skal ordne i din Serversoftware.

/Thomas