Router, bloker for trafik, bestemt tid?
Fra : DonE_8700

Dato : 03-04-06 13:44

Hej (igen-igen)
Router: D-Link DI-604
Pc: 2 stks
Kan man på nogen måde blokker for adgangen til nettet, for den *ene* pc,
på et bestemt tidspunkt?
Hvis man kan....hvordan?
--
DonE

Fra : Søren

Dato : 03-04-06 14:07

> Router: D-Link DI-604
> Pc: 2 stks
> Kan man på nogen måde blokker for adgangen til nettet, for den *ene* pc,
> på et bestemt tidspunkt?
> Hvis man kan....hvordan?

Ikke på DLINK'en men du kan lave et lokalt schedueled script på PC'en som
evt. laver noget om i routen på PC'en.

Fra : K. Kristensen

Dato : 03-04-06 14:34

På DI-604 er der under fanebladet "Advanced" og knappen "Filter" mulighed
for at spærre for en given IP-adresse på LAN'et enten altid eller i et
bestemt tidsrum. Det kræver at du har 'fast' IP-adresse på den pc du vil
blokkere for. Se evt. statisk DHCP på faneblad "Home" og knappen "DHCP"

/kmk

Fra : Søren

Dato : 03-04-06 14:50

> [...]
> bestemt tidsrum. Det kræver at du har 'fast' IP-adresse på den pc du vil
> blokkere for. Se evt. statisk DHCP på faneblad "Home" og knappen "DHCP"

Så husker jeg forkert, beklager. Jeg har haft en DI-704 og husker ikke den
mulighed.

Fra : DonE_8700

Dato : 03-04-06 15:03

K. Kristensen skrev:
> [...]
> bestemt tidsrum. Det kræver at du har 'fast' IP-adresse på den pc du vil
> blokkere for. Se evt. statisk DHCP på faneblad "Home" og knappen "DHCP"

Set....forsøgt....mislykket....(sort-snak)
Et tip til hvad der skal stå i: Port Range?
--
DonE

Fra : CopyCat

Dato : 03-04-06 19:41

> Set....forsøgt....mislykket....(sort-snak)
> Et tip til hvad der skal stå i: Port Range?

0-20000 TCP
0-20000 UDP

evt. ..

Eller hvis det kun er hjemmesider 80 TCP ?

Mail ., 25 .. TCP ..
FTP 21 ..

~~Frank .,

Fra : DonE_8700

Dato : 03-04-06 20:03

CopyCat skrev:

> 0-20000 TCP
> 0-20000 UDP
>
> evt. ..
>
> Eller hvis det kun er hjemmesider 80 TCP ?
>
> Mail ., 25 .. TCP ..
> FTP 21 ..
>
> ~~Frank .,

Tak....det vil jeg prøve