computere finder ikke hinanden
Fra : Søren Høj Pedersen

Dato : 02-04-06 23:05

HILFE!!!
Jeg har forbundet mine to computere gennem min linksys router.
Den ene er kablet og den anden har et D-Link trådløst netkort.
Jeg vil gerne kunne dele printer filer osv..
Jeg har kørt netværksguiden og opsat det efter bedste overbevisning.
MEEEn...
på den kablede computer kan jeg se begge computere, men kan ikke få adgang
til den med trådløs netkort, og på den trådløse kan jeg kun se den
trådløse.. Da jeg ikke er særlig erfaren ud i netværk ønskes gode råd.
/Sparciba

--
Søren Høj Pedersen
Dyshøj 3, Lind

Fra : Søren ô¿ô

Dato : 03-04-06 05:48

> [...]
> til den med trådløs netkort, og på den trådløse kan jeg kun se den
> trådløse.. Da jeg ikke er særlig erfaren ud i netværk ønskes gode råd.

Prøv at aktivere gæste kontoen, på den med den trådløse forbindelse. Det
hjalp hos mig.

Mvh. Søren.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-04-06 08:28

Søren ô¿ô skrev:

> Prøv at aktivere gæste kontoen, på den med den trådløse forbindelse. Det
> hjalp hos mig.

Hvis man skal kunne mere end det en gæst kan, skal man være
oprettet som fuld bruger.

--
Bertel

Fra : Calle.

Dato : 03-04-06 14:50

Søren ô¿ô wrote:

> Prøv at aktivere gæste kontoen, på den med den trådløse forbindelse.
> Det hjalp hos mig.

det er jo ikke den rigtige løsning.

--
*** Calle ***

Fra : Calle.

Dato : 03-04-06 14:50

Søren Høj Pedersen wrote:
> [...]
> adgang til den med trådløs netkort, og på den trådløse kan jeg kun se
> den trådløse.. Da jeg ikke er særlig erfaren ud i netværk ønskes gode

husk at del nogle mappe, samt vinge fildeling af i firewallen, samt lægge
begge pcere i samme netværksgruppe

--
*** Calle ***

Fra : Søren Høj Pedersen

Dato : 03-04-06 15:29

jeg skulle mene at jeg har gjort de fornødne ting...dele mapper osv,men vil
da lige prøve det med gæstekontoen.
/Sparciba

Fra : Søren Høj Pedersen

Dato : 03-04-06 15:42

niks...
stadig ingen adgang.
andre gode forslag.

/Sparciba

Fra : Calle.

Dato : 03-04-06 17:07

Søren Høj Pedersen wrote:
> niks...
> stadig ingen adgang.
> andre gode forslag.

og de sidder alle i en LAN port på routeren, du er ikke kommet til at sætte
en af PCerne i WAN.

--
*** Calle ***

Fra : Søren Bertelsen

Dato : 03-04-06 20:56

Calle. skrev:

> og de sidder alle i en LAN port på routeren, du er ikke kommet til at sætte
> en af PCerne i WAN.

Hvis du kører Windows XP , så slå den indbyggede firewall fra . Den er
fra standard slået til på alle netkort, og den blokerer for fildelingen,
samt stinker til alt andet :)

--
mvh.
Søren Bertelsen

munki[at]munki.dk

Fra : Søren Høj Pedersen

Dato : 03-04-06 22:49

De sidder begge rigtigt i routeren, internettet kører fint på begge
maskiner.
Jeg kører med Norman fireall, den indbyggede i XP er slået fra..
Det mærkelige er sq at jeg på den kablede kan se begge computere og på den
trådløse kun den trådløse, men kun nogen gange. Andre gange får jeg
meddelsen om at netværket ikke er tilgængeligt. kontakt adm.. , men
internette køre hele tiden.
/Sparciba

Fra : Calle.

Dato : 04-04-06 18:17

Søren Høj Pedersen wrote:
> [...]
> på den trådløse kun den trådløse, men kun nogen gange. Andre gange
> får jeg meddelsen om at netværket ikke er tilgængeligt. kontakt adm..

mon ikke du har lukket for mange porte i din firewall!
Norman's firewall er kun god, når man kender portnumre til de forskellige
ting. Hvorfor ikke bruge XP's egen firewall.

--
*** Calle ***

Fra : Søren Høj Pedersen

Dato : 05-04-06 21:21

jeg har prøvet at lukke norman på begge maskiner, men det hjalp desværre
heller ikke