længe om at få Internet adgang
Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 13:43

Hej NG.

Når jeg lige har tændt eller genstartet min PC kan den ikke få adgang til
Internettet (og vil heller ikke hente post
Problemet har ikke været der tidligere og jeg mener ikke jeg har ændret på
noget i opsætningen af netværksforbindelserne.
Hvis jeg tænder PC´en og lige går en tur imens, så den har tid til at stå et
par minutter og hygge sig, så er der ingen problemer.
Jeg kører XP-pro og har en D-link 604 mellem mig og min ADSL forbindelse.

Mange gode forslag og løsningsforslag modtages med tak.

Mvh. Per Olsen.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 02-04-06 17:25

"Per Olsen" <per.olsen snabel-a post3.tele.dk> wrote:

>Når jeg lige har tændt eller genstartet min PC kan den ikke få adgang til
>Internettet (og vil heller ikke hente post

>Jeg kører XP-pro og har en D-link 604 mellem mig og min ADSL forbindelse.

Det vil være rart at vide om problemet ligger DLink'en eller computerens
opsætning ?

Får maskinen IP-adresse med det samme du tænder den, eller går der et
stykke tid ?

<mlr>

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-06 21:06

> Det vil være rart at vide om problemet ligger DLink'en eller computerens
> opsætning ?

Ja.

> Får maskinen IP-adresse med det samme du tænder den, eller går der et
> stykke tid ?

I ipconfig er der tildelt ip-adresse med det samme.

Jeg har flere computere tilsluttet, i morgen tjekker jeg lige de andre
(utroligt at jeg først tænker på det nu...)

Mvh. Per.

Fra : CopyCat

Dato : 02-04-06 22:41

> I ipconfig er der tildelt ip-adresse med det samme.

Det kunne jo også ligge i ADSL hardware eller hos ISP eller på ISP netværk

~~Frank .,

Fra : Calle.

Dato : 03-04-06 14:47

Per Olsen wrote:
> [...]
> forbindelse.
>
> Mange gode forslag og løsningsforslag modtages med tak.

du har vel ikke dit modem/router koblet til en USB strømskinne, så de ikke
når at være klar

--
*** Calle ***

Fra : Ukendt

Dato : 03-04-06 19:21

> du har vel ikke dit modem/router koblet til en USB strømskinne, så de ikke
> når at være klar

Nej, der er strøm på hele tiden (noget skal man jo bruge sine penge på)

Jeg har 2 pc´ere fast tilkoblet og en bærbar ind i mellem. De 2 faste kører
hhv. XP-Pro og win98 (ikke SE) og den bærbare kører XP-home.
Min egen, med pro, og den bærbare har samme problem men den gamle (K6-2
350mhz.) med win98 kommer tilsyneladende på med det samme.

?

Mvh. Per.