IP-log / wildcard
Fra : Bjarne Jensen

Dato : 28-05-06 10:13

I en besøgslog opsamler jeg datotidsgruppen, ip (med
getenv("REMOTE_ADDR") ) og servername (med gethostbyaddr() ).

Enkelte servers giver ikke sidstnævnte info fra sig frivilligt så derfor
har jeg manuelt slået dem op i RIPE Whois Database.

Nu ville jeg så lave en funktion som udskriver de servernames jeg kender
fra RIPE, men mange af dem har jo en lang liste af tilhørende ip'er og
forestillede mig noget i nedenstående henretning. Ud over den kedelige
kendsgerning, at koden ikke virker, synes jeg heller ikke mit resultat
ser særligt elegant ud:

// 195.6.93.0 - 195.6.93.15 FR-HILTON-PARIS-CHARLES-DE-GAULLE
switch ($ip) {
case "195.6.93.0":
case "195.6.93.1":
case "195.6.93.2":
case "195.6.93.14":
$servername = "FR-HILTON-PARIS-CHARLES-DE-GAULLE"; }

Funktionelle og kreative inputs efterlyses.

Mvh / Bjarne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-05-06 13:58

Bjarne Jensen skrev:

> [...]
> case "195.6.93.2":
> case "195.6.93.14":
> $servername = "FR-HILTON-PARIS-CHARLES-DE-GAULLE"; }

switch ($ip-stump) {
   case "195.6.93":
      if ($last_nr<15)   $servername = "FR-HILTON-PARIS-CHARLES-DE-GAULLE";
      else $servername="Ukendt";
      break;
   osv.
}

--
Bertel

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 28-05-06 15:20

Bjarne Jensen skrev:
> [...]
> case "195.6.93.14":
> $servername = "FR-HILTON-PARIS-CHARLES-DE-GAULLE"; }
>
> Funktionelle og kreative inputs efterlyses.

Du gjør om IP til et heltall, også har du en liten database der du
legger inn fra- og til-IPer og tilhørende host.

Det er en helt kurant måte å gjøre det på, og blant annet <URL:
http://ip-to-country.com/ > gjør det slik for å slå opp hvilket land en
IP kommer fra.

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Christian Joergensen

Dato : 29-05-06 18:24

Erlend Klakegg Bergheim <bergheim-remove@stud.ntnu.no> writes:

> Du gjør om IP til et heltall, også har du en liten database der du
> legger inn fra- og til-IPer og tilhørende host.

Det har vi endda en PHP-funktion til:

http://dk2.php.net/ip2long

--
Christian Joergensen | Linux, programming or web consultancy
http://www.razor.dk | Visit us at: http://www.gmta.info