mail() på b-one server..
Fra : Jeppe Christensen

Dato : 23-05-06 14:47

Hejsa jeg har en hjemmeside på en b-one server.

min mail funktion ser således ud:
<?php
   mail("webmaster@photobooth.dk", "Link til billede på
PHOTOBOOTH.DK", "Jeppe er gud", "From: $_POST['name']
<$_POST['e-mail']>")
?>

og jeg får følgende fejl:

Parse error: parse error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE,
expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in
/customers/photobooth.dk/photobooth.dk/httpd.www/includes/send_ma
il.php on line 2

hvad skal jeg gøre anderledes...

mvh. Jeppe

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 23-05-06 15:38

Jeppe Christensen skrev:
> [...]
> expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in
> /customers/photobooth.dk/photobooth.dk/httpd.www/includes/send_ma

Hvis det virker som om noe som er riktig er galt, så lønner det seg å
identifisere hva som gjør utslag fremfor å spørre på news med en gang?

Har du prøvd å putte på en ";"?

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 23-05-06 15:38

Jeppe Christensen wrote:

> hvad skal jeg gøre anderledes...

Dette vil virke:

<?php
mail("webmaster@photobooth.dk", "Link til billede på
PHOTOBOOTH.DK", "Jeppe er gud", "From: $_POST[name]
<$_POST[e-mail]>")
?>

Selvom det heller ikke er helt korrekt syntaks (uden '' rundt om arrayet)

Martin Kaltoft

Fra : Peter Brodersen

Dato : 24-05-06 02:00

On Tue, 23 May 2006 16:38:05 +0200, Martin Kaltoft <kaltoft@gmail.com>
wrote:

> [...]
>?>
>
>Selvom det heller ikke er helt korrekt syntaks (uden '' rundt om arrayet)

Jo, det er en helt korrekt syntaks, og det vil heller ikke give
notices.

Problemet ved at undlade '' normalt er, at det betragtes som en
konstant i første omgang, og derefter falder tilbage til en string.

Men her er vi inde i dobbelt-quotes ("..."), og her er konstanter slet
ikke i betragtning. Med andre ord er der ingen risiko for
tvivlstilfælde.

En anden mulighed er dog fx
"From: {$_POST['name']} <{$_POST['e-mail']}>"
... hvis man insisterer på at få de quotes med, men det bliver ikke
"mere korrekt" af den grund.

Selv kan jeg mærke, at jeg sjældnere og sjældnere benytter mig af
variabel-interpolering i strings, men blot springer ud og ind. Det gør
det lettere fx at hælde funktioner efter ens variable undervejs.
--
- Peter Brodersen
Ugens værktøj - Find vej: www.findvej.dk

Fra : Ove Lie

Dato : 23-05-06 15:38

"Jeppe Christensen" <mr.puity@gmail.com> skrev i melding
> [...]

mail("webmaster@photobooth.dk", "Link til billede på PHOTOBOOTH.DK", "Jeppe
er gud", "From:". $_POST['name']."<".$_POST['e-mail'].">")

Er kanskje en mulighet ?

-Ove

Fra : jesper

Dato : 24-05-06 08:09

> [...]
> mail("webmaster@photobooth.dk", "Link til billede på PHOTOBOOTH.DK", "Jeppe
> er gud", "From:". $_POST['name']."<".$_POST['e-mail'].">")

det han manglede er bare -> ". $variabel ."

altså ". rundt om variablerne.

Fra : Ove Lie

Dato : 24-05-06 08:45

"jesper" <lindstroem89@hotmail.com> skrev i melding

> det han manglede er bare -> ". $variabel ."
>
> altså ". rundt om variablerne.

Ser jo ut som det jeg prøvde......., ikke?

-Ove