Forhindre injection?
Fra : Martin Ploug

Dato : 19-05-06 18:52

Hej

Prøv lige at kigge på
http://www.sjovhund.dk/gaestebog.php

Se de sidste 6 beskeder længere nede på siden.

Det ser ud som om siden er ramt af noget spam.
Kan det være sådan noget injection?

For indlægene er vel ikke skrevet ind i hånden?

Er der ikke noget med, at man kan skriv noget i php
for at forhindre injection?
Og kan det være det, der skal til?

Hvad er det man skriver, og hvor skriver man det?

Koden ser sådan ud:
http://www.detour.dk/hund-gaestebog.phps

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-05-06 19:28

Martin Ploug skrev:

> Det ser ud som om siden er ramt af noget spam.
> Kan det være sådan noget injection?

Hvorfor skulle man bruge injection når man bare behøver at skrive
sin mailadresse og sin hjemmeside i de dertil indrettede felter?

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-05-06 19:43

> Hvorfor skulle man bruge injection når man bare behøver at skrive
> sin mailadresse og sin hjemmeside i de dertil indrettede felter?

> [...]

Hej Bertel

Hmm, det har du ret i.
Synes bare, at nogen har fortalt mig noget om injection, men kan kan
vel ikke gøre noget for at forhindre, at der bliver skrevet spam indhold i
formularen.

Hilsen Martin

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-05-06 19:59

Martin Ploug skrev:

> Synes bare, at nogen har fortalt mig noget om injection,

Injection er skam også et problem man må forholde sig til hvis
man har en formular på en hjemmeside.

> men kan kan vel ikke gøre noget for at forhindre, at der bliver
> skrevet spam indhold i formularen.

Ikke meget. I øvrigt er din kode *pivåben* for injection.

Følg evt. John Kjøllers tråd om problemet: hackere/spammere og
formfields.

--
Bertel

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-05-06 20:12

"Bertel Lund Hansen" <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
>
> Ikke meget. I øvrigt er din kode *pivåben* for injection.
>
> Følg evt. John Kjøllers tråd om problemet: hackere/spammere og

Ok tak, jeg må lige have kigget på det.

- Martin

Fra : Martin Ploug

Dato : 19-05-06 19:43