Lækkert modulært CMS?
Fra : Jonas Delfs

Dato : 18-05-06 21:53

Hej -

Jeg ved godt at lign. spørgsmål dukker op engang i mellem, men jeg synes jeg
er lidt mere specifik i min efterlysning end det tit er tilfældet:

Jeg har en hel del erfaring med Postnuke og udvikling af moduler hertil
gennem mit arbejde, og for at starte med det positive, så synes jeg faktisk
det er rart at skrive (API-compliant) moduler til PN, og det kan blive
rigtig pænt og let overskueligt. Dog irriterer det mig at systemet kommer
bundlet/preinstalleret med en ret lang række moduler, hvoraf nogle (stadig)
er en ret integreret del af PN kernen(/theme-strukturen), og at det stadig
er en relativt tung/portal lignende løsning.

Det jeg leder efter er et super fleksibelt CMS som er bekvemt (og ikke for
omstændigt) at skrive moduler til, herunder hører velfungerende
bruger-rettigheds styring, simpel modul (af)installerings procedure og gerne
noget API-halløj til at kommunikere med "kernen" mv.

Der må findes et rimeligt letvægts, men velovervejet, system som er
fingernemt nok til små sider, men stærkt nok til større sider, rimeligt
modent og som ikke kommer bundlet med en masse moduler som man aldrig
bruger, men alligevel gerne har en stor modul base at trække på ;)

Nogen bud?

Mvh. Jonas, http://delfs.dk

Fra : rune@riis-larsen.dk

Dato : 19-05-06 05:54

hej...

Hvad med php-fusion? Der findes godt nok mange moduler, eller fusioner
som det kaldes. nemt at gå til og nemt at udvikle.

Rune