lille mysql forspørgesel fejl
Fra : jesper

Dato : 15-05-06 14:44

hej skal bruge lidt hjælp til denne mysql forspørgesel:

"INSERT INTO users (activate) WHERE userid = '$userid' VALUES
('1')"

jeg skal have sat værdien til 1 i 'activate' i tabel 'users' hvor
userid = '$userid'

men min forespørgesel virker ikke. hvordan?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 15-05-06 14:58

jesper skrev:
> [...]
>
> jeg skal have sat værdien til 1 i 'activate' i tabel 'users' hvor
> userid = '$userid'
>
> men min forespørgesel virker ikke. hvordan?

Det er fordi du må lage en UPDATE-setning.

$sql = "UPDATE `users` SET `activate` = 1 WHERE `userid` = '".$userid."';"

Er du usikker på forskjellen mellom en update og en insert er det lov å
oppsøke dokumentasjonen, og generelt er det lov å benytte
dokumentasjonen. Har du gjort det?

På den annen side har ikke spørsmålet noe med PHP å gjøre, og burde
derfor vært postet i et database-fora.

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim