403 problem med php 5 pg apache 2.2 på win~
Fra : Morten Lund

Dato : 09-05-06 18:32

Jeg har siddet og brugt en hel dag på at prøve at løse det følgende:

Jeg har en computer der sidder bag en router (fast ip og port forward,
virker helt som det skal). Den kører en FTP server, og alt på den side
af setuppet kører som det skal. Boksen er en Win XP sp1, med ISS
afinstalleret.

Nu har jeg så installeret det nyeste build af apache webserver 2.2, og
den kører som den skal osse (så vidt jeg kan afgøre, konsollen ser ud
til at køre helt ok).

Men nu til balladen: php er installeret via unzip-metoden, og httpd.conf
og php.ini er rettet til som foreslået i den her guide:

http://www.tanguay.at/installPhp5.php5?step=1&PHPSESSID=1dca944e9de8f82c88d47bb5dd43ebb4

Men den test gutten foreslår løber konsekvent ind i en 403 (forbidden)

setuppet er: webserver: c:/webserver/apache/apache2.2/
WWW-root: c:/webserver/apache/apache2.2/htdocs
php-root: c:/webserver/php

jeg har lagt en kopi af http.conf, php.ini og error.log
her: http://www.mdx.dk/files/phperror.zip

jeg er desperat (og jeg er 90% overbevist om at det er en dummefejl...)
Så hvis du kan redde min røv og forklare mig hvad fa'en der er galt vil
det være fanTAStisk

..morten
lezerp_snabel_a_gmail_com

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 09-05-06 22:24

> Men den test gutten foreslår løber konsekvent ind i en 403 (forbidden)
>
> setuppet er: webserver: c:/webserver/apache/apache2.2/
> WWW-root: c:/webserver/apache/apache2.2/htdocs
> php-root: c:/webserver/php

Har apache brugeren læseadgang til webroot / phproot ?

Martin Kaltoft

Fra : Morten Lund

Dato : 10-05-06 18:27

Martin Kaltoft wrote:

> Har apache brugeren læseadgang til webroot / phproot ?

Hej Martin!

Det er sjovt du sku nævne det :)
Vi sad et par stykker og brainstormede på det i formiddags; og løsning
var at tilføje et <directory> tag for php-dir'et og fupti! var var
forbindelse :)

Det var godt nok ikke noget der var nævnt nogen steder i guiden, men
ikke desto mindre :)

Tak for indsatsen!
..Morten