CMS med PHP/mySQL hos b-one
Fra : Claus Rasmussen

Dato : 25-04-06 10:14

Hej

Først - hvis jeg har valgt forkert gruppe, så sig lige til. Er
lidt i tvivl

Opgaven er at min svoger, som er total HTML-debil, vil meget
gerne ha' en hjemmeside, som han selv kan vedligeholde.
Og så tænkte jeg jo på et CMS på PHP med mySQL.
Han har købt plads hos b-one, som understøtter PHP og mySQL. Jeg
har så kigget lidt på hhv. PHP Fusion (http://www.phpfusion.dk)
og TYPO3 (http://typo3.com/).
Men på disse er der nogle krav til server API, som jeg ikke kan
se at b-one understøtter (b-one understøtter CGI/FastCGI).

Så spørgsmålet er om der er nogen af jer der har erfaring med et
evt. simpelt CMS system, der kan køre på b-one's server:

- PHP version: 4.4.1
- Server: Linux srv48 2.6.12.6-vs2.0
- Server API: CGI/FastCGI

Kravet til CMS'en er egentlig kun at man skal kunne lave et par
sider med tekster der kan vedligeholdes på en web-site, samt
mulighed for et forum, et fotoalbum og evt. mulighed for en
mailling liste.

Siden han har købt er www.opel-commodore.dk og der er p.t. lavet
en skabelon _uden_ relevant indhold ved hjælp af b-one's
side-generator (disse er jeg lige ved at 'ommøblere', så det ser
nogenlunde funktinelt ud)

På forhånd tak!

/Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 25-04-06 10:18

UPS - I får lige et par opdaterede links - Sorry!

PHP Fusion:
http://www.phpfusion.dk/

TYPO3 http://typo3.com/

Hjemmesiden:
http://www.opel-commodore.dk

Hader selv når links ikke er korrekte.

Fra : cwb@cwbsoft.dk

Dato : 25-04-06 10:36

Hej Claus.

Prøv modx.

Det er utrolig simpelt og let at anvende. Der er en hel masse moduler
og "snippets" som kan hentes og sættes op og der arbejdes konstant på
udvidelser og forbedringer så fremtiden burde også være nogenlunde
sikret med dette system.

Hvis du skulle få brug for det så er der meget hjælp at hente på
deres eget forum.

Læs mere her http://www.modxcms.com

Jeg bruger det selv og kan kun varmt anbefale det. Jeg er igang med en
dansk oversættelse til modx men der er stadig et pænt stykke til det
færdige resultat men du vil kunne finde oversættelsen på deres site
når jeg engang bliver færdig.

/CWB

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 25-04-06 12:39

> Prøv modx.

> Læs mere her http://www.modxcms.com

Takker! Det ser umiddelbart ud til at fungere med det der er behov for

Fra : Gert Hansen

Dato : 25-04-06 13:36

Hej

Du kan se en samlet oversigt over de forskellige CMS systemer - og også lave
direkte sammenligning mellem systemerne.
http://www.cmsmatrix.org/matrix

Jeg har tidliger haft et Mambo system kørende på B-one - uden problemer.

Gert Hansen
www.mados.dk

"Claus Rasmussen" <REMOVE_THISrasmussen.claus@gmail.com> skrev i en
meddelelse news:444de84d$0$15795$14726298@news.sunsite.dk...

Fra : Henrik Lange

Dato : 25-04-06 14:18

On 25 Apr 2006 09:13:49 GMT, Claus Rasmussen wrote:

> [...]

> sider med tekster der kan vedligeholdes på en web-site, samt
> mulighed for et forum, et fotoalbum og evt. mulighed for en

Hej Claus....

Jeg kan VARMT anbefale PHP-Fusion... Der findes noget kaldet "Infusioner" (
plugins ) som er RET nemme at "installere"... og findes mange forskellige
ting dertil...
-------------------------------
Du kan PRØVE de forskellige CMS-systemer på : http://www.opensourcecms.com/
-------------------------------
Bruger det selv på www.highonlife.dk
og min bror på hans ( www.mit-sted.dk )..
Han er også Admin på deres danske side ( www.phpfusion.dk )
og har en side med MODS dertil med en anden ( www.phpfusion-mods.dk )

de engelske sider er :    http://www.php-fusion.org.uk/
         http://www.phpfusion-mods.com
         http://www.phpfusion-themes.com
         http://beta.phpfusion-mods.com

--

Mvh.

Henrik Lange
http://highonlife.dk

25-04-2006 15:04:24

Fra : Gert Hansen

Dato : 26-04-06 06:29

> Du kan PRØVE de forskellige CMS-systemer på :
> http://www.opensourcecms.com/

Siden fra opensource.com er i øvrigt lavet i CMS systemet Mambo - der nu er
delt og bl.a. videreudvikles under navnet Joomla

Gert Hansen

www.mados.dk

Fra : Martin

Dato : 25-04-06 21:31

Claus Rasmussen wrote:
> [...]
>
> Så spørgsmålet er om der er nogen af jer der har erfaring med et
> evt. simpelt CMS system, der kan køre på b-one's server:

Her kan man også bruge PHP5, hvis det skulle være nødvendigt

> - Server: Linux srv48 2.6.12.6-vs2.0
> - Server API: CGI/FastCGI

Det er skam installeret med Apache modul, CGI/FastCGI er et ekstra zend
modul.

> [...]
> sider med tekster der kan vedligeholdes på en web-site, samt
> mulighed for et forum, et fotoalbum og evt. mulighed for en

Hvis ovenstående er det eneste krav, så er TYPO3 ALT for stort, efter
min mening.

TYPO3 er genialt - men det tager dæleme langtid at mestre det.

http://opensourcecms.com - Prøv nogen af de efterhånden mange, de har
liggende her, og husk at det ikke kun er DIG der skal prøve det, men nok
mere brugeren som skal bruge hjemmesiden, der skal prøve det. :)

Fra : mikkel

Dato : 02-05-06 07:23

Hej,

Jeg er selv totalt HTML nOOb, men har lavet et par sites med Joomla
(www.joomla.dk). Det er ekstremt let. Jeg har ikke engang haft server
safemode problemer med den nyeste version (1.0.8). Der er uendeligt
mange udvidelses moduler som man let installerer inde fra admin delen,
og det er helt gratis.

Mine sites:

www.mokkel.dk (prøvesite hvor jeg prøver forskellige ting af)
www.4indeover.dk (Et site jeg har lavet for nogle gutter jeg spiller
volley med)
www.aalborg-beachvolley.dk (Et site jeg er igang med at lave for en
beachvolley klub jeg er ved at starte op i aalborg)

De er allesammnen hostet hos b-one.

//Mikkel