Opdeling med overskrifter
Fra : Tank

Dato : 11-04-06 12:36

Hej folkens!

Jeg har en side med en masse artikler, som jeg gerne vil dele op i
kategorier. Hver post har så fx kategorien 1, 2 eller 3.
Nu vil jeg gerne vise alle posterne på én side med overskrifter.

<?
$query = mysql_query("SELECT * FROM snippets") or die ("Unable to open
table...");
$rowscount = mysql_num_rows($query);

while ($rowscount = mysql_fetch_array($query)) {
extract($rowscount);

if($category == '1')
{
echo ("<li>\n <a
href='index.php?page=view&id=$id'>$name</a>\n</li>\n");
}
if($category == '2')
{
echo ("<li>\n <a
href='index.php?page=view&id=$id'>$name</a>\n</li>\n");
}
if($category == '3')
{
echo ("<li>\n <a
href='index.php?page=view&id=$id'>$name</a>\n</li>\n");
}
if($category == '4')
{
echo ("<li>\n <a
href='index.php?page=view&id=$id'>$name</a>\n</li>\n");
}
}
?>

Problemet er hvordan jeg kan få overskriften ind også. Det er jo et
loop, så overskriften bliver gentaget, hvilket ikke var meningen :)
Jeg har også prøvet med flere queries, men kan forestille mig det ikke
er godt performance-mæssigt.

Ville være glad for nogle forslag, et eksempel måske, da jeg ikke er
helt vild php-guru endnu :D

Tak på forhånd!

- Tank

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 11-04-06 12:57

Tank skrev:
> [...]
> er godt performance-mæssigt.
>
> Ville være glad for nogle forslag, et eksempel måske, da jeg ikke er

Informasjon trengs.

* Hvor henter du tittelen fra?
* Er det meningen at artiklene skal sorteres på kategori?
* Jeg ser ikke hva kategori har å si for artiklene i koden din i dag, er
det egentlig noen forskjell?

Gjerne enda litt informasjon om du har, for første postingen din
forteller at du er ute etter noe, det er noe kode der jeg ikke blir helt
klok på, og ellers har jeg litt problemer. (Kanskje fordi jeg er norsk? ;)

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Tank

Dato : 11-04-06 13:07

Jeg henter titlen fra en MySQL database (derfor query i koden).
Det jeg gerne vil, er at have en side, med artiklerne delt op i
kategorier, fx:
----------------------
KATEGORI 1
Artikel 1
Artikel 2

KATEGORI 2
Artikel 3
Artikel 4
----------------------

Den kode jeg postede skriver bare koden ud i én lang række. Hvordan får
jeg overskriften (som ikke bliver hentet fra databasen), ind mellem alle
posterne?

Fra : Tank

Dato : 11-04-06 13:32

Sorry, det er ikke koden den skriver ud i en lang række, det er posterne
den skriver ud. Hver post er tildelt et kategori nummer, derfor siger
jeg if($categori == '1') osv.

Håber nogen kan hjælpe!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 13:43

Tank skrev:

> Jeg har en side med en masse artikler, som jeg gerne vil dele op i
> kategorier. Hver post har så fx kategorien 1, 2 eller 3.
> Nu vil jeg gerne vise alle posterne på én side med overskrifter.

Din kode viser alle filerne i rækkefølge, og det samme vil ske
hvis du fjerne alle test med $category.

En konstruktion kunne være:

for ($category=; $category<117; ++$category) {
   echo $overskrift[$category];
   $query = mysql_query("SELECT * FROM snippets")
   or die ("Unable to open table...");
   if ($category passer med noget fra databasen) {
      $name=$nogetandet_fra_databasen;
   }
}

men det giver flere læsninger i databasen. Hvis du kan lave en
SQL der kun trækker en bestemt kategori ud, vil det være mere
effektivt.

--
Bertel