Fra en absolut nybegynder
Fra : Torben Jepsen

Dato : 11-04-06 07:41

Hej nyhedsgruppe.
Jeg har forsøgt mig med lidt php, hvad gør jeg forkert?

<head>
</head>
<? include("taeller.php");
echo "PHP er begyndt"; ?>

<?

Jeg kommer slet ikke ind i mit php. Hvad er det jeg ikke har forstået?

--
vh
Torben Jepsen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 11-04-06 08:30

On 2006-04-11, Torben Jepsen <hamder59@ofir.dk> wrote:
> [...]
> echo "PHP er begyndt"; ?>
>
><?

> Jeg kommer slet ikke ind i mit php. Hvad er det jeg ikke har forstået?

Spørgsmål ikke forstået. Hvad mener du med "kommer ind i"? At dit PHP
ikke bliver kørt?

Prøv at omkranse din PHP kode med:

<?php [kode] ?>

istedet for:

<? [kode] <?

Hvis det stadig ikke giver noget fornuftigt resultat er det formentlig
fordi din webserver ikke er sat korrekt op.

- Jacob Atzen

Fra : Torben Jepsen

Dato : 11-04-06 09:01

Jacob Atzen <jacob@aub.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvis det stadig ikke giver noget fornuftigt resultat er det formentlig
> fordi din webserver ikke er sat korrekt op.

Hej og tak for svaret
Du forstod mig ret, jeg afvikler ikke min php kode.
Jeg kører det direkte på min udbyders server, jeg uploader og kører det
ho B-one. Jeg har spurgt dem tidligere om tingene fungerede hos dem, det
bekræfter de og det tror jeg da også på, så jeg må gøre noget helt
forkert! Jeg har prøvet at fjerne alt i mit php script, så jeg nu kun
laver en echo, det virker stadig ikke.

Sååå - hjææææælp

--
Torben Jepsen
www.tjepsen.dk

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 11-04-06 09:18

Torben Jepsen skrev:
> [...]
> bekræfter de og det tror jeg da også på, så jeg må gøre noget helt
> forkert! Jeg har prøvet at fjerne alt i mit php script, så jeg nu kun

Jeg foreslår at du putter følgende kode inn i en fil som du kaller
phpinfo.php:

<?php phpinfo(); ?>

To grunner til at dette skal kunne gå:

* Filen slutter med .php, ikke .html eller annet
* Kodesnutten følger alle reglene for PHP.

Hvis det fungerer vil du få opp egenskaper for PHP på serveren du benytter.

Lykke til :)

--

Vennlig hilsen

Erlend Klakegg Bergheim

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 11:03

Torben Jepsen skrev:

> Jeg har forsøgt mig med lidt php, hvad gør jeg forkert?

Jeg gætter på at du giver filen et forkert efternavn. Det skal
være .php.

--
Bertel

Fra : Torben Jepsen

Dato : 11-04-06 12:13

Bertel Lund Hansen <nospamfilius@lundhansen.dk> wrote in news:443b7ea2$0
$6849$ba624c82@nntp02.dk.telia.net:

> Jeg gætter på at du giver filen et forkert efternavn. Det skal
> være .php.

Hmmmmmm
Tænk at man kan glemme så hurtigt, jeg har forsøgt tidligere, der fik jeg
også at vide at filen IKKE må hedde index.html!!!

Tak for hjælpen

--
Torben Jepsen
www.tjepsen.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-04-06 13:34

Torben Jepsen skrev:

> Tænk at man kan glemme så hurtigt, jeg har forsøgt tidligere, der fik jeg
> også at vide at filen IKKE må hedde index.html!!!

Det er for snæver en regel. Fornavnet må være hvad det skal være,
men hvis den skal behandles af et PHP-system, skal efternavnet
være .php.

--
Bertel