include
Fra : Kasper Lindberg

Dato : 08-04-06 11:09

Hej NG

hvordan inkluderer man en fil via php?

jeg har prøvet med:

<?php include('menu.xthml.inc.htm'); ?>

men jeg får disse fejl

Warning: include(menu.xthml.inc.htm) [function.include]: failed to open
stream: No such file or directory in
/customers/1vangede.dk/1vangede.dk/httpd.www/fejldok/err.php on line 63

Warning: include() [function.include]: Failed opening 'menu.xthml.inc.htm'
for inclusion (include_path='.:') in
/customers/1vangede.dk/1vangede.dk/httpd.www/fejldok/err.php on line 63

og intet inkluderet :(

hvad skal jeg gøre for at få inkluderet min fil?

Venlig hilsen
/Kasper

Fra : Jacob Atzen

Dato : 08-04-06 11:13

On 2006-04-08, Kasper Lindberg <NoSp@m.invalid> wrote:
> [...]
>
> og intet inkluderet :(
>

> hvad skal jeg gøre for at få inkluderet min fil?

Placere filen i samme bibliotek som dit PHP script eller angive den
fulde sti til filen eller angive en relativ sti i forhold til et af
bibliotekerne i din include_path.

- Jacob Atzen

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 08-04-06 11:28

"Jacob Atzen" <jacob@aub.dk> skrev i en meddelelse

> Placere filen i samme bibliotek som dit PHP script

der ligger den

>eller angive den fulde sti til filen

fulde sti... som i
/customers/1vangede.dk/1vangede.dk/httpd.www/fejldok/menu.xhtml.inc.htm?

har jeg også prøvet

>eller angive en relativ sti i forhold til et af
> bibliotekerne i din include_path.

hvordan sætter jeg denne fra et php-script?
(har ikke adgang til en php.ini-fil)

ville foretrække hvis include_path blev sat til root, som standard

/Kasper

Fra : Geert Lund

Dato : 08-04-06 12:25

Kasper Lindberg wrote:

> fulde sti... som i
> /customers/1vangede.dk/1vangede.dk/httpd.www/fejldok/menu.xhtml.inc.htm?
>
> har jeg også prøvet

Men hvor bliver hvad kørt fra i dit script? fejldok - antyder at du har
problemet i.f.m. Apaches ErrorDocs - og et lille test på dit site viser
at det er ganske rigtigt der du har problemet. Det er en lidt vigtig
detalje når man spørger om hjælp :)

Hvordan ser din err.php i fejldok ud?

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Geert Lund

Dato : 08-04-06 12:30

Geert Lund wrote:

> Hvordan ser din err.php i fejldok ud?

Og så svarer jeg lige mig selv - dang! - problemet er at du benytter
ErrorDoc i Apache - dvs. at når der kaldes fejldok/err.php vil Apache
stadig stå i diret hvor fejlen optræder.

Således vil man hvis man kalder http://1vangede.dk/testtest.php stadig
stå i dit DOCUMENT_ROOT. Og ikke i /fejldok/ som du forudsætter i dit
err.php script. Du har jo netop ikke en menu.xhtml.inc.htm liggende i
dit / dir og derfor får du fejlen, da scriptet ikke kaldes fra den sti
du tror det kaldes fra.

Det korrekte vil i den sammenhæng være at fx skrive stien som

include( $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] .
'sti_til_din_fil/menu.xhtml.inc.htm' );

Eller lignende absolut sti til filen der skal inkluderes.

Geert Lund,
www.GLD.dk

Fra : Kasper Lindberg

Dato : 08-04-06 12:52

"Geert Lund" <glund-news@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Det korrekte vil i den sammenhæng være at fx skrive stien som
>
> include( $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] .
> 'sti_til_din_fil/menu.xhtml.inc.htm' );

fik nedenstående til at virke

include( $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . '/fejldok/menu.xhtml.inc.htm' );

tak for hjælpen

/Kasper