Begrænse antal søge resultater
Fra : Harald

Dato : 06-04-06 17:23

Jeg har også spurgt om dette i edb.database gruppen da jeg ikke lige ved
hvor det hører hjemme. Men jeg har en hjemmeside hvor man kan søge i en
MySQL base, hvis der er flere hundrede resultater vil jeg gerne vise det
således:
Viser 1-25 ud af 700 resultater.
Jeg ved godt at jeg kan begrænse resultatet ved at bruge LIMIT men jeg skal
jo bruge det total antal for at kunne skrive ".. ud af 700" så betyder det
at jeg først skal søge og få det komplette antal og så derefter søge igen
med en LIMIT på, det belaster jo serveren ekstra? Eller skal man på en eller
anden måde styrer det med php?

Jeg bruger PHP 4.4.2

/HK

Fra : Jacob Atzen

Dato : 06-04-06 21:12

On 2006-04-06, Harald <nomail@noname.dk> wrote:
> [...]
> at jeg først skal søge og få det komplette antal og så derefter søge igen
> med en LIMIT på, det belaster jo serveren ekstra?

Premature optimization is the root of all evil.
- Donald Knuth

Eller på dansk - lad være med at bruge tid på at tænke på om du kan
spare 17 CPU cykler ved kun at lave et databaseopslag. Gør det, der
falder dig naturligt og vent med at bruge tid på optimeringer til
behovet viser sig.

- Jacob Atzen