Slægtsdata
Fra : Fiel

Dato : 03-04-06 16:56

Hej gruppe

Jeg kan lidt HTML, men er helt ny udi PHP.
Jeg har dog fået et par gæstebøger og noget forum til at virke.
Nu vil jeg gerne i gang med et lidt større projekt, der kan bruges til noget
fornuftigt.
Jeg har med udgangspunkt i mine bedsteforældre sat mig for at finde frem til
alle deres efterkommere. Der er
vel et par hundrede stykker i alt. Jeg har fundet frem til størstedelen, som
er lagt ind på en hjemmeside.
Jeg vil nu gerne ved hælp af SQL og PHP lave det således, at alle i familien
selv kan gå ind via en browser og opdatere ved begivenheder som f.eks.
nyfødte, giftemål, skilsmisser, død m.v.

Da jeg ikke er meget for at opfinde flere dybe, vil jeg gerne vide om og
hvor sådan noget findes i forvejen.
Jeg har siddet med papir og blyant og forsøgt at lave noget struktur, men er
kørt helt fast lige nu.

Jeg håber I kan hjælpe mig i gang igen.

Med venlig hilsen
Leif B.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 03-04-06 17:40

Fiel wrote:
> [...]
> hvor sådan noget findes i forvejen.
> Jeg har siddet med papir og blyant og forsøgt at lave noget struktur, men er

Tjekkede hurtigt igennem på lidt googling - og de gav mig et par hits
(har ikke tjekket kvaliteten af dem)

http://www.phpgedview.net/
http://www.phpmyfamily.net/

Der er sikkert mange flere :)

Mvh
Johan

Fra : Martin

Dato : 03-04-06 21:54

Johan Holst Nielsen wrote:

> http://www.phpmyfamily.net/

Den vil jeg gerne stå inde for... den er rimelig nem, dog lidt krævende
at sætte op, men når det er sat op, så er det ret nemt at finde ud af.

Fra : Fiel

Dato : 04-04-06 14:48

Stor tak til Johan, Arne og Martin for hjælpen.
Det ser dog lidt overvældende ud, men jeg går i gang
med at studere de anviste programmer nærmere.

Med venlig hilsen
Leif Blindbæk

(klip)

Fra : Arne Feldborg

Dato : 03-04-06 18:24

"Fiel" <leblfjern@post2.tele.dk> skrev Mon, 3 Apr 2006 17:56:15 +0200

>Jeg vil nu gerne ved hælp af SQL og PHP lave det således, at alle i familien
>selv kan gå ind via en browser og opdatere ved begivenheder som f.eks.
>nyfødte, giftemål, skilsmisser, død m.v.

Det mest hotte navn lige nu er nok TNG:
http://lythgoes.net/genealogy/software.php

Og ellers:
http://www.infused-solutions.com/retrospect2/
http://www.phpgedview.net/

Der findes naturligvis mange flere, men jeg tror du skal holde dig til
een af de tre her nævnte.

--
mvh, A:\Feldborg

http://hammerum-herred.dk/