Variabel include-sætning i asp fil ?
Fra : Kasper Vork Steffens~

Dato : 27-05-06 22:04

Hej!

I en asp-side, hvordan kan jeg læse en variabel ind i en
include-statement ???

Jeg har forsøgt dette, men det virker ikke:

<!--#include file="<%Response.Write(variabel)%>"-->

Formentlig fordi <%%>-delen bliver udkommenteret af <!-- ?

Kan jeg gøre include-sætningen variabel?

VH Kasper

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 28-05-06 08:11

> [...]
>
> Formentlig fordi <%%>-delen bliver udkommenteret af <!-- ?
>
> Kan jeg gøre include-sætningen variabel?

Så vidt jeg husker så så fungere SSI (include) sådan at den først
indsætter alle de includerede filer i din fil og derefter eksekverer
koden.
'<%Response.Write(variabel)%>' bliver derfor aldrig behandlet.
Hvis du på forhånd ved hvilke værdier 'variabel' kan antage kan du klare
det med en betingelse alá:

<--KODE START-->

Select Case Variabel
Case "værdi 1"
<!--#include file="værdi1.asp"-->
Case "værdi 2"
<!--#include file="værdi2.asp"-->
Case "værdi 3"
<!--#include file="værdi3.asp"-->
Case Else
<!--#include file="værdiellers.asp"-->
End Select

<--KODE SLUT-->

I dette tilfælde vil alle siderne blive includeret men kun koden i den
"rigtige" fil blive eksekveret, derfor skal du også være opmærksom på
erklæring af variabler. Hvis du har variabler af samme navn i flere af
de includerede filer, skal du kun erklære den i den første af filerne
ellers vil din kompilerklage over at du erklærer den flere gange.

Jeg har selv brugt den metode til at includere forskellige tekstefiler
alt efter hvilke sprog mine brugere taler.

--
MooreHojer

Fra : terje

Dato : 28-05-06 09:43

Kasper Vork Steffensen wrote:
> [...]
>
> Formentlig fordi <%%>-delen bliver udkommenteret af <!-- ?
>
> Kan jeg gøre include-sætningen variabel?

Kasper, ta en kikk her:
http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2042

terje