Undgå at browseren husker password
Fra : johnny pedersen

Dato : 26-05-06 06:56

Hej

når man logger ind på en side, tilbyder browseren at huske
brugernavn og password. den kan slås fra i browseren, men jeg kan
ikke styre om andre slår den fra. for at øge sikkerheden kan man
via asp sikre sig at ens password felt altid er tomt så man altid
skal indtaste sit password manuelt.

mvh

Johnny

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-05-06 12:24

johnny pedersen <donner_63@hotmail.com> wrote in news:44769887$0$15788
$14726298@news.sunsite.dk:

> [...]
> ikke styre om andre slår den fra. for at øge sikkerheden kan man
> via asp sikre sig at ens password felt altid er tomt så man altid

Nej - det styres udelukkende af browserens indstillinger.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Findes din kiosk på nettet? Se http://ekiosk.dk

Fra : Jens Peter Rosenkvis~

Dato : 26-05-06 13:38

johnny pedersen wrote:

> når man logger ind på en side, tilbyder browseren at huske
> brugernavn og password. den kan slås fra i browseren, men jeg kan
> ikke styre om andre slår den fra.

Du kan ikke indstille det, men du kan godt undgå, at det bliver husket.
Der har vist været en tråd om det tidligere her, men kan ikke huske hvad
den hedder eller sluttede med. Men her er en mulig løsning.

Feltet bliver så vidt jeg ved, husket ud fra hvilken side det er på og
det navn, som feltet har. Derfor skal du sørge for at generere et
tilfældigt navn til feltet hver gang. For stadig at kunne hive data ud
af feltet på efterfølgende side, skal du jo så også have det navn
liggende et sted. Evt. i et input felt af typen hidden.

Jeg har ikke selv brugt denne løsning nogen steder, så kan ikke sige, om
der vil komme problemer jeg har overset. Men vil bestemt mene, at det
vil virke.

--
Why do fireflies die so soon?
http://www.jensercube.dk/sig.asp

Fra : johnny pedersen

Dato : 27-05-06 06:34

Tak for indputtet, jeg prøver.

mvh

Johnny

Fra : Michael Zedeler

Dato : 27-05-06 09:10

johnny pedersen wrote:
> [...]
> ikke styre om andre slår den fra. for at øge sikkerheden kan man
> via asp sikre sig at ens password felt altid er tomt så man altid

Put dette attribut i din form:

autocomplete="off"

Så får browseren besked på at den ikk emå huske passwords og andre værdier.

Mvh. Michael.
Get my vcard at http://michael.zedeler.dk/vcard.vcf

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-05-06 22:40

Michael Zedeler wrote:

> Put dette attribut i din form:
>
> autocomplete="off"

Det virker fint, men det er ikke valid kode. ;-(

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Michael Zedeler

Dato : 29-05-06 13:04

Erik Ginnerskov wrote:

> Det virker fint, men det er ikke valid kode. ;-(

Det viste jeg ikke. Men ja - det ser ikke ud til at være med i HTML
(endnu). Det ser til gengæld ud til at det er med i XForms.

Hvis man vil have koden til at validere, må man altså bruge Jens Peters
forslag.

Fra : johnny pedersen

Dato : 27-05-06 22:46

Hej Michael,

Det lyder kanon, tak for det, det prøver jeg.

mvh

Johnny