ASP.NET her?
Fra : Daniel Larsen

Dato : 23-05-06 18:07

Er denne gruppe kun tilegnet ASP eller hører ASP.NET også med her?

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-05-06 18:27

Daniel Larsen ramte sit keyboard den 23-05-2006 19:06 og fik dette ud af
det:
> Er denne gruppe kun tilegnet ASP eller hører ASP.NET også med her?

asp.NET er velkommen her.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-05-06 20:26

Benny Nissen skrev:

> asp.NET er velkommen her.

Hm - dotnet har sin egen gruppe, dk.edb.programmering.dotnet, hvor
asp.net også hører til:
<http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.programmering.dotnet>

--
Jens Gyldenkærne Clausen
»Diplomatiet består netop i, at de gamle kommatister kan få lov til

Fra : Daniel Larsen

Dato : 24-05-06 10:39

> Hm - dotnet har sin egen gruppe, dk.edb.programmering.dotnet, hvor
> asp.net også hører til:
> <http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.programmering.dotnet>

tak :)

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-05-06 10:41

Jens Gyldenkærne Clausen ramte sit keyboard den 23-05-2006 21:26 og fik
dette ud af det:

> Hm - dotnet har sin egen gruppe, dk.edb.programmering.dotnet, hvor
> asp.net også hører til:
> <http://usenet.dk/grupper.pl?get=dk.edb.programmering.dotnet>

Hvis spørgsmålet drejer sig om webdesign har det vel også hjemme i en
webdesign-gruppe og ikke en programmeringsgruppe ?

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-05-06 11:20

Benny Nissen skrev:

> Hvis spørgsmålet drejer sig om webdesign har det vel også
> hjemme i en webdesign-gruppe og ikke en programmeringsgruppe ?

Hvis det drejer sig om hvordan man får den genererede html/css-kode
til at fungere korrekt, hører det hjemme i
dk.edb.internet.webdesign.html (på samme måde som html-spørgsmål
vedr. asp-sider).

Når det drejer sig om at få aspx-koden (eller den bagvedliggende
vb/c#-kode) til at virke, er dotnet-gruppen det bedste valg.

Det kan godt virke lidt ulogisk at dotnet-gruppen hører til
programmeringshierarkiet i stedet for webdesignhierarkiet, men det
er fordi dotnet kan anvendes til meget andet end hjemmesider.

Der er masser af webrelaterede spørgsmål i dotnet-gruppen, og
forskellene på asp og asp.net er så store at det i mine øjne ikke
giver mening at have asp og asp.net i samme gruppe.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-05-06 11:24

Jens Gyldenkærne Clausen ramte sit keyboard den 24-05-2006 12:19 og fik
dette ud af det:

> Hvis det drejer sig om hvordan man får den genererede html/css-kode
> til at fungere korrekt, hører det hjemme i
> dk.edb.internet.webdesign.html (på samme måde som html-spørgsmål
> vedr. asp-sider).

Enig.

> Når det drejer sig om at få aspx-koden (eller den bagvedliggende
> vb/c#-kode) til at virke, er dotnet-gruppen det bedste valg.

Ok så.

> Det kan godt virke lidt ulogisk at dotnet-gruppen hører til
> programmeringshierarkiet i stedet for webdesignhierarkiet, men det
> er fordi dotnet kan anvendes til meget andet end hjemmesider.

Ja, men det kan php o.s.v. jo også.

> Der er masser af webrelaterede spørgsmål i dotnet-gruppen, og
> forskellene på asp og asp.net er så store at det i mine øjne ikke
> giver mening at have asp og asp.net i samme gruppe.

OK. Jeg kender ikke så meget til dotnet endnu.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 24-05-06 11:38

Benny Nissen skrev:

> Ja, men det kan php o.s.v. jo også.

Hvordan? Jeg er godt klar over at man kan skifte content-type og
levere alskens formater via http (som man også kan i asp mv.), men
jeg kender ikke nogen mulighed for at anvende php uden en
webserver.

Min viden om php er dog ret begrænset, så jeg kan sagtens tage fejl
her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen