uploade flere billeder af gangen... hvorda~
Fra : MooreHojer

Dato : 23-05-06 14:34

Hej NG

Jeg har en form med mellem 1 og 5 formfelter af typen 'file'.
De filer som disse felter peger på vil jeg gerne upload "på en gang".
Hvordan gør jeg det?
Min side ligger på b-one og jeg benytter i forvejen følgende script til
at uploade filer én af gang:

<----KODE STAR---->
Dim fbase
Set fbase = Server.CreateObject("Chili.Upload.1")
Response.Expires = 0

'4 megs
fbase.SizeLimit = 400000

dim strSentence, arrWords, strOneWord, element, strFileName
strSentence = fbase.SourceFileName
strSentence = Trim(strSentence)
arrWords = Split (strSentence, "\", -1, 1)
element = UBound(arrWords)

strFileName = Replace (arrWords(element)," ","_")

strFileName = Replace (arrWords(element),"+","plus")

strFileName = Replace (strFileName,"æ","ae")
strFileName = Replace (strFileName,"Æ","Ae")

strFileName = Replace (strFileName,"ø","oe")
strFileName = Replace (strFileName,"Ø","Oe")

strFileName = Replace (strFileName,"å","aa")
strFileName = Replace (strFileName,"Å","Aa")

Dim destination
destination = Server.MapPath("/login/filer/") & "/" & strFileName
fbase.SaveToFile(destination)
<----KODE SLUT---->

Kan den kode evt. modificeres så den gennemløber min form og uploader de
op til 5 filer?

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Christian Kragh

Dato : 23-05-06 20:11

Hej.

Jeg har ikke en entlig løsning til dit problem, men mere end lille notits
som du skal være opmærksom på.

Pas på at du ikke sætter så mange billeder igang med at oploade at der
forekommer en server.timeout ved langsommme forbindelser.

Kunne man ikke lave en lykke

for i = 0 to qCountPics

upload(requst.form(i))

next

function upload(i) {

Opload funktion

}

Venlig hilsen
Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : MooreHojer

Dato : 23-05-06 20:25

> Pas på at du ikke sætter så mange billeder igang med at oploade at der
> forekommer en server.timeout ved langsommme forbindelser.

Jeg har sat
Response.Expires = 0

--
MooreHojer

Fra : MooreHojer

Dato : 23-05-06 20:24

[SNIP]

> Kan den kode evt. modificeres så den gennemløber min form og uploader
> de op til 5 filer?

Jeg har fundet følgende men kan ikke få det til at virke:
http://www.eksperten.dk/spm/636919

Når jeg sætter 'For Each'-delen ind siger den at FormElement 'is
undefined', men hvis det er et object skal det vel ikke erklæres med
Dim...eller hvad
http://docs.sun.com/source/817-2514-10/Ch13_SpicePack78.html

--
MooreHojer