aspSmartUpload
Fra : Ukendt

Dato : 22-05-06 21:37

Hej NG
Jeg vil gerne have indbygget et check af filtype (.jpg eller .gif) i dette
script...
Egentlig vil jeg mene, at scriptet skulle melde, hvis filen ikke blev
uploadet...
i denne linje i scriptet: "response.write(file.filename & " IKKE
overført<br>")"
men det sker ikke -
Jeg får godt nok en lliste over de filer, som er uploadet...

kode:
'checking all the files
For each File in mySmartUpload.Files
If not File.IsMissing then
'Add the file name
filename="../admin_/test/" & file.FileName
file.SaveAs(filename)
'error management
If Error.Number=0 Then
response.write(file.filename & " nu overført<br>")
Else
response.write(file.filename & " IKKE overført<br>")
End if
intCount = intCount + 1
End If
Next
/kode:

Kan i hjælpe med det...
Bjarne

Fra : Chrisser

Dato : 23-05-06 07:28

"bsn" <bsnsnabelaoncabledotdk> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Jeg vil gerne have indbygget et check af filtype (.jpg eller .gif) i dette
> script...

ASPsmartUpload har sin egen indbyggede test du kan benytte:

Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
mySmartUpload.AllowedFilesList = "jpg" ' jeg kan bare ikke huske hvilket
tegn du skal bruge som adskiller
mySmartUpload.Upload

Mvh
Chrisser

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-06 20:58

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
> mySmartUpload.AllowedFilesList = "jpg" ' jeg kan bare ikke huske hvilket
Det er komma...

> mySmartUpload.Upload
Prøv at se mit svar i Clientsidegruppen...
Bjarne

Fra : Chrisser

Dato : 24-05-06 07:13

bsn wrote:

> Det er komma...

> Prøv at se mit svar i Clientsidegruppen...
> Bjarne

Jamen den medtager jo ikke de på listen, det er meningen med den, så det har
intet med fejl at gøre - derfor vil det det mix ikke virke for dig.
Så skal du nok ud i at undlade AllowedFilesList og istedet teste på endelsen
på hver enkelt fil før du gemmer

Mvh
Chrisser

Fra : Chrisser

Dato : 24-05-06 07:29

Chrisser wrote:
> [...]
> på
> endelsen på hver enkelt fil før du gemmer

Og egentlig kan jeg se i dokumentationen at man nok kan fange på det
alligevel, men du bruger
Error - det eksempel jeg sidder med bruger Err, så det kunne du jo lige
prøve....

Chrisser

Fra : Ukendt

Dato : 24-05-06 20:27

> [...]
Har jeg prøvet...
Kan du prøve at flette det ind i scriptet...
[...]
If Err.Number=0 Then
> [...]

> alligevel, men du bruger
> Error - det eksempel jeg sidder med bruger Err, så det kunne du jo lige
Er prøvet...
Resultat:
En blank side... med overskriften "Resultatside"
Der skulle have stået:
"Resultatside"
"Filnavn IKKE overført"

Bjarne

Fra : Chrisser

Dato : 29-05-06 10:09

bsn wrote:
> [...]
> response.write(file.filename & " nu overført<br>")
> Else
> response.write(file.filename & " IKKE overført<br>")

Først og fremmest:
Har du prøvet, FØR din if Err.Number osv, at udskrive file.filename & "<br>"
- for at se om den overhovedet gennemløber de forbudte filer ?

For hvis den ikke gør det kan du under ingen omstændigheder
teste dig ud af det efter upload.

Mvh
Chrisser

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 12:02

> Først og fremmest:
> Har du prøvet, FØR din if Err.Number osv, at udskrive file.filename &
> "<br>"
> - for at se om den overhovedet gennemløber de forbudte filer ?
Der sker ingen gennemløb af forbudte filer, så det kan jeg ikke teste for
her...

> For hvis den ikke gør det kan du under ingen omstændigheder
> teste dig ud af det efter upload.
Har du et forslag til - før upload...det må jo så være en clientsideting der
skal bruges...
Bjarne

Fra : Chrisser

Dato : 29-05-06 12:32

bsn wrote:

> Har du et forslag til - før upload...det må jo så være en
> clientsideting der skal bruges...

Ja du skal nok lave dig et indlæg i clientsidegruppen for at få hjælp til
dette,
jeg har ikke selv prøvet det, men hvis du bruger en <input type="file"
til det, kan du nok som ved andre form-elementer kalde en function på
onchange der tester værdien af feltet for forbudte efternavne.
- det kan gøres via regExp.
Men det er i så tilfælde så fil-navnet du tester på - hvis brugerne
omdøber en .exe til .jpg så ved jeg ikke....

Mvh
Chrisser

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-06 19:15

"Chrisser" <cbj@egdatainform.dk> skrev
> Ja du skal nok lave dig et indlæg i clientsidegruppen for at få hjælp til
> dette,
Jeg har tidligere lavet et indlæg der, og der lå svaret...
Tak for tålmodigheden...
Bjarne