Kontroller om domain findes...
Fra : Magnus

Dato : 21-05-06 09:42

Med denne stump koder kontrollerere jeg om et billed findes på en anden
server.

varSti="http://www.domain.dk/billeder/billed.jpg"
Set objHttp = Server.CreateObject("Msxml2.ServerXMLHTTP")
objHttp.Open "GET", varSti, False
objHttp.Send
If objHttp.Status = 200 Then

Else
varBilledurl="<span style=""color:#ff0000"">Billedet på den indtastede
URL findes ikke. Kontroller det indtastede.</span><br>"
End If

Nu skal jeg bruge samme funktion til at kontrollere om den URL til et billed
ude på nettet en bruger har indtastet er rigtig og billedet findes. Det kan
jeg ikke med denne kode hvis det indtastede domain ikke findes så kommer
koden med en fejl.

Hvordan kan jeg kontrollere om et domain findes?

/Magnus