log in og access database
Fra : L@rs K.

Dato : 20-05-06 21:58

Hej !

Jeg er ret ny i det her.

Jeg har forsøgt at finde et log in script hvor en access database indgår.
Jeg har fundet et par stykker. Men det brugernavn og password man
skriver er gældende for alle side uanset brugernavn og password.

Det jeg søger/efterlyser er et script hvor jeg kan sætte et form for
brugernieavu

f.eks
brugerstatus "A" = fuld adgang til alle sider
Brugerstatus "B" = adgang til sider "mærket" "B"

osv. C, D, E.........

Det findes sikkert, men hvor og hvordan ???

Mvh. Lars

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-05-06 23:38

On Sat, 20 May 2006 22:57:30 +0200, "L@rs K." <lkj002@get2net.dk>
wrote:

>Jeg er ret ny i det her.

Velkommen!

> [...]
>
>f.eks
>brugerstatus "A" = fuld adgang til alle sider
>Brugerstatus "B" = adgang til sider "mærket" "B"

Du skal bare tilføje et ekstra felt i din database, som angiver
brugerniveau for den enkelte bruger.
Når så brugeren logger ind gemmer du adgangsniveauet i stedet for den
værdi du gemmer nu (formentlig i en session-variabel?).
På siderne sætter du så det krævede niveau, som man skal have for at
få adgang.

Må jeg foreslå, at du bruger talværdier i stedet for A, B, C - så kan
du bare sammenligne brugerens adgangsniveau med det krævede niveau:

If brugerniveau > krævetniveau Then
' Ok
Else
' Sorry - ingen adgang.
End If

Det afhænger selvfølgelig af, hvordan adgangen skal styres - om den er
hierarkisk opdelt, eller "sektions-opdelt".

Good luck!

--
Jørn Andersen,
Brønshøj