"Dropdown"Menu?
Fra : Kristine Bangsø

Dato : 18-05-06 10:17

Jeg vil gerne lave en menu i samme stil som denne - >
http://pubben.dk/

Men er det muligt at lave den i asp istedet for i javascript?
Den hjemmeside jeg er ved at lave kræver at både hjemmesiden, og
koden er brugervenlig.

På forhånd tak.

Mvh
Kristine

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-05-06 22:33

Kristine Bangsø wrote:

> Men er det muligt at lave den i asp istedet for i javascript?

Det ville betyde, at hver ønsket ændring af menuens status medfører et
request til serveren. Det medfører en forsinkelse, som generer brugerne.

> Den hjemmeside jeg er ved at lave kræver at både hjemmesiden, og
> koden er brugervenlig.

Med javascript laves alle menuens statusændringer i browseren, uden kontakt
til serveren.

Derfor bør du vedblive med at have det i javascript. Der sker der først et
request til serveren, når brugeren ønsker en ny side hentet.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : john wengel

Dato : 22-05-06 14:10

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> http://html-faq.dk/
>
> Der findes et lille program hvor man kan fremstille dropdown-menuer i
javascript

Findes på: www.anfyteam.com/anj/index.html