blokkere
Fra : Søren

Dato : 17-05-06 18:51

Hej...

Kan man blokkere en bestemt besøgende på ens hjemmeside, har et problem
med en der spammer en gæstebog..

Det er en ASP gæstebog, hentet på hjemmesideskolen, af Erik Ginnerskov.

Mvh Søren

Fra : Morten

Dato : 17-05-06 20:39

"Søren" <s.thomsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man blokkere en bestemt besøgende på ens hjemmeside, har et problem
> med en der spammer en gæstebog..

Det kan du hvis du kender hans IP adresse - hvis du selv har lavet
gæstebogen kan du lave en funktion som gemmer hans IP adresse, og hvis du
ikke selv har lavet den kan du håbe på at funktionen findes i forvejen ...

Du kan tilføje dette i det script som skal checke tilladelsen:

<%
IF Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") = "x.x.x.x" THEN
Response.Write("Du har ikke tilladelse til dette!")
Response.End()
%>

x.x.x.x skal skiftes ud med personens IP adresse...

/Morten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-05-06 23:01

Morten skrev:

> Det kan du hvis du kender hans IP adresse -

IP-blokering virker fint hvis det er en enkelt person der spammer,
men det er nærmest nytteløst hvis der er tale om spam genereret af
en bot eller lignende.

Hvis der skal dæmmes op for sidstnævnte, kan man fx lave fælder
form spam-botterne. Emnet har været oppe i webdesigngruppen et par
gange her i foråret - se fx tråden her fra februar:
<http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign/browse_frm/thread/e3a0ea49546c0d6/741cb6994d8a1789>

(kortlink: <http://kortlink.dk/2qr7>)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Christian Kragh

Dato : 18-05-06 15:09

> [...]
> form spam-botterne. Emnet har været oppe i webdesigngruppen et par
> gange her i foråret - se fx tråden her fra februar:

Hej.

Alternativet til kun at logge brugerens IP-adresse er at brugeren skal ind og godkende beskeden før den vises i
den GB.
Dette sker selvfølgelig ved at kontrollere om e-mailen er rigtig skrevet således at der kan sendes en mail til
vedkommende, som så følger et link i den, og på den måde viser sin identitet.

Hvis man samtidig kører med et system som kigger på IP-adresser, har skjulte felter og alle de andre triks der
findes burde man have noget af det mest sikre system...

Venlig hilsen
Christian

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Claus Marcussen

Dato : 19-05-06 00:24

Hej.

<http://groups.google.dk/group/dk.edb.internet.webdesign/browse_frm/thread/e3a0ea49546c0d6/741cb6994d8a1789

Blot lige en strø-tanke. Har læst indlæggene i ovenstående link - jeg vil tro, at en stjernemarkering af feltet
vil få spam-robotter til endnu mere at tro, at det skal udfyldes. Ofte er tvungne felter jo netop kendetegnet
ved dette.

Hilsen Claus