Fejlfunktion i feed-reader script
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-05-06 23:37

Hej NG

I februar fik jeg - med stor hjælp fra bl.a. Jens - strikket et script
sammen, der kan konvertere måned og ugedag i <pubDate> i en rss-fil fra
engelsk til dansk.

Vi var nogle stykker, der troede at alt var vel, Jeg ved, at andre også har
brugt scriptet, men de har måttet adviseres om fejlfunktionen, da jeg nu har
opdaget, at scriptet kløjes i månederne maj og oktober, sikkert fordi tredje
bogstav i de to månedsnavne er anderledes på engelsk end på dansk.

Jeg har lavet en testopstilling med flere forskellige opsætninger:

http://hjemmesideskolen.dk/usenet/test1.asp indeholder data for begge
måneder men konverterer ikke til dansk. siden fungerer.

http://hjemmesideskolen.dk/usenet/test2.asp indeholder ikke data for de
kritiske måneder men er konverteret. Siden fungerer.

http://hjemmesideskolen.dk/usenet/test3.asp indeholder ikke data for maj men
er konverteret. Siden fejler [1]

http://hjemmesideskolen.dk/usenet/test4.asp indeholder ikke data for oktober
men er konverteret. Seden fejler [2]

1) Type mismatch: '[string: "09-Oct-2005 01:09:41"]'
/usenet/datotid.inc, line 40

2) Type mismatch: '[string: "14-May-2006 16:06:22"]'
/usenet/datotid.inc, line 40

Ikke-konverterende feed-reader:
http://hjemmesideskolen.dk/usenet/feedreader2.inc.txt

Konverterende feed-reader:
http://hjemmesideskolen.dk/usenet/feedreader.inc.txt
http://hjemmesideskolen.dk/usenet/datotid.inc.txt

Indlæsning af scripts på siderne:
http://hjemmesideskolen.dk/usenet/testside.txt

Et eller andet i linje 40 i datotid.inc kan ikke li' de engelske
månedsbetegnelser for maj og oktober (eller er det de danske?), jeg kan bare
ikke gennemskue hvad:

tmpDate = DateAdd("h", iOffsetHours, dd & "-" & Mid(arrTmp(2), 1, 3) & "-" &
yyyy & Chr(32) & h & ":" & m & ":" & s)

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/