Forms Submit og CSS
Fra : Ukendt

Dato : 16-05-06 13:32

Hej NG,

Jeg har opbyget en intranertside med CSS.

Jeg har en menu i venstre side. Et visningsområde i midten, og en form til
en søgemaskine i højre side.

Mit problem er følgende.

Når jeg trykke på Submit i min form, kører den et CGI script, og viser nogle
resultater.
Jeg vil gerne have disse resultater i visningsområdet, og ikke i et ny
browser vindue.

Det skal altså fungere som hvis jeg havde benyttet frames med
target="visningsområde"

Kan dette i det hele taget lade sig gøre, og i så fald hvordan ?

Mange Hilsner
Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-05-06 22:31

Neuhafen skrev:

> Når jeg trykke på Submit i min form, kører den et CGI script,
> og viser nogle resultater.
> Jeg vil gerne have disse resultater i visningsområdet, og ikke
> i et ny browser vindue.

Du får kun et nyt browservindue hvis du selv har bedt om det -
ented ved at sætte target på formen eller ved at lade formen åbne
et nyt vindue med javascript.

Fjern kaldet til det nye vindue, så skulle siden åbne i
hovedvinduet.

> Det skal altså fungere som hvis jeg havde benyttet frames med
> target="visningsområde"

Du kan ikke bruge target eller lignende uden at have rammer. Hvis
du vil have indholdet (søgeresultaterne) ind i dit visningsområde
uden at anvende rammer, må du sørge for at resultatsiden opbygges
på samme måde som din hovedside.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-06 07:00

> [...]
> du vil have indholdet (søgeresultaterne) ind i dit visningsområde
> uden at anvende rammer, må du sørge for at resultatsiden opbygges

Det var som jeg tænkte...

Tak for svaret !

Jan

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-05-06 09:36

Neuhafen skrev:

> Det var som jeg tænkte...
>
> Tak for svaret !

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen