Gode kurser i ASP.NET
Fra : Thomas H

Dato : 08-05-06 10:17

Hej NG,

Virksomheden har indkøbt Visual Studio 2005 Pro, med henblik på selv at
kunne udvikle en webside i asp.net.

Det betyder at jeg skal omskoles til asp og jeg søger derfor et godt
begynderkursus i Horsens eller omegn. Det skal være en seriøs
uddannelses/kursusinstitution - ikke en køkkenvirksomhed hos en
privatperson der mener at vide noget om web.

Er godt inde i html, css og lidt php.

Er der nogen der kan anbefale et godt sted?

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 08-05-06 10:49

Thomas H wrote:
> [...]
> privatperson der mener at vide noget om web.
>
> Er godt inde i html, css og lidt php.
>
> Er der nogen der kan anbefale et godt sted?

Uha! Hvilken type virksomhed og hvillken type webside? Siden du vil i
gang med .net må det jo være noget der skal kodes, og hvis det er
rigtigt, ville du måske have mere glæde af at lære generel
programmering, end specifikt .net. Hvis det er en seriøs side i skal
lave, skal du på meget kursus før det bliver ordentligt.

Et alternativ ville være at du stod for html og css, og at i fik en
kompetent freelancer til at kode funktionaliteten for jer. Uanset hvad,
så vær meget opmærksom på brugervenligheden - det er ikke nok at en
funktion virker når de ansatte og programmøren bruger den - den skal
også kunne bruges (og som minimum ikke fejle) af dem der smider skriver
"første nov." i dato-feltet.

men held og lykke med det, det er sjovt at kode. :)

mvh thomas

Programmering er som et tilfældigt sprog: de fleste kan det ikke og af
de få der kan det, kan de færreste det godt nok.

Fra : Thomas H

Dato : 08-05-06 12:15

Thomas Smedebøl skrev:

> Uha! Hvilken type virksomhed og hvillken type webside?
Softwareproducent der selv programmerer i VB.NET

Websiden skal ikke være så frygteligt raffineret - jeg har skrevet al
html/css-koden i hånden og vi har bestilt et mindre webbureau til at
indsætte asp-elementerne de rigtige steder. Pointen er at siden skal
kunne hente tabeller, datoer, kursusmanualer etc. direkte fra den
access-database vi har det hele liggende i.

Ikke desto mindre vil vi gerne selv have lidt mere kontrol over siden -
altså ikke være stavnsbundet til eksterne konsulenter.

Men det kan da godt være at det vil tage uforholdsmæssigt mange
ressourcer at skabe kompetencer inhouse, ifht. at købe sig til dem.

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 08-05-06 15:37

> Men det kan da godt være at det vil tage uforholdsmæssigt mange
> ressourcer at skabe kompetencer inhouse, ifht. at købe sig til dem.

Ihvertfald skal I være bevdiste om at enhver fejl og uhensigtsmæssighed
som en bruger kan opleve på jeres side, vil blive betragtet som et
signal om jeres øvrige kvalitet. Særligt når det er software i producerer.

Mvh Thomas

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 08-05-06 10:52

Thomas H wrote:
> [...]
> privatperson der mener at vide noget om web.
>
> Er godt inde i html, css og lidt php.
>
> Er der nogen der kan anbefale et godt sted?

jeg kan ikke anbefale et specifikt sted, men du kan jo kigge efter
ms-certificerede kurser (MSC).

mvh thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 08-05-06 11:05

Thomas H skrev i asp-gruppen:

> Virksomheden har indkøbt Visual Studio 2005 Pro, med henblik
> på selv at kunne udvikle en webside i asp.net.
>
> Det betyder at jeg skal omskoles til asp

Nej, du skal omskoles til asp.net. De to ting er ikke det samme.

> og jeg søger derfor et godt begynderkursus i Horsens eller omegn.

Her er noget jeg fandt ved en hurtig googling:
<http://kortlink.dk/2pqv>.

Jeg ved ikke hvor Skødstrup ligger, men Risskov er vel ikke så
langt fra Horsens.

> Er godt inde i html, css og lidt php.

Det er et udmærket udgangspunkt. Hvis du derudover har erfaring med
objektorienteret programmering, fx fra Java, vil det være enkelt at
gå til asp.net.

NB: asp.net-spørgsmål hører hjemme i gruppen
dk.edb.programmering.dotnet. Jeg krydsposter med opfølgning dertil.

Krydspostet til 2 grupper, opfølgning (FUT) til:
Ordforklaringer: <http://usenet.dk/ord/lokal.html#fut>
--
Jens Gyldenkærne Clausen