ASP: Form der skal sendes via mail...
Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 04-05-06 09:33

Hej,

Jeg skal bruge en ASP side, hvor der er en form med flg. informationer
der skal indtastes:

Navn, adresse, post nr, by navn, land, e-mail, antal-kasser samt en
drop-down med 3 valgmuligheder (gul,sort,lilla).

Alle felter skal udfyldes og der skal sendes en pænt opsat mail med
bestillingen i til en given e-mail adresse (f.eks. bestilling@domain.dk
etc.) og så skal brugeren redirectes til en side, hvor der står at
bestillingen nu er afsendt.

Der skal valideres på input, om e-mail er gyldig osv. og ved fejl skal
formen vises igen, med alle felter udfyldt og der skal stå hvad der er
sket for en fejl.

Er det noget nogle har eller vil lave for mig?
Jeg er villig til at betale mig fra det, så fremt det ikke bliver for meget.
Det er en midlertidlig løsning,til PBS aftalen er godkendt og den
rigtige shop kan åbne...

Lad mig hører fra Jer! Kontakt mig gerne pr. mail!

/Thomas

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-05-06 09:47

Thomas Løjmann Jørgensen ramte sit keyboard den 04-05-2006 10:33 og fik
dette ud af det:

> Der skal valideres på input, om e-mail er gyldig osv.

Det kan du kun gøre ved at sende en mail til adressen og få modtageren
til at besvare den, eller undersøge, om den bouncer.

> Er det noget nogle har eller vil lave for mig?
> Jeg er villig til at betale mig fra det, så fremt det ikke bliver for
> meget.

prøv dk.opslag.stillinger

> Lad mig hører fra Jer! Kontakt mig gerne pr. mail!

Sådan bruger man ikke nyhedsgrupper.
Spørgsmålet bringes i gruppen, og svaret bringes i gruppen. Kun på den
måde kan andre drage nytte af svaret.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 04-05-06 11:42

Benny Nissen wrote:
> [...]
>
> Det kan du kun gøre ved at sende en mail til adressen og få modtageren
> til at besvare den, eller undersøge, om den bouncer.
Du kan sagtens valider om den er gyldig, det laves via regexp.
Gyldig er ikke det samme som den findes... Blot at det er en mulig
e-mail adresse.

> prøv dk.opslag.stillinger
Ja måske...

> Sådan bruger man ikke nyhedsgrupper.
> Spørgsmålet bringes i gruppen, og svaret bringes i gruppen. Kun på den
> måde kan andre drage nytte af svaret.

Det er jeg klar over, det med e-mail var nu mest hvis folk ville byde på
opgaven uden at dele med alle andre, hvad de vil tage sig betalt for det.

/Thomas

Fra : Benny Nissen

Dato : 04-05-06 23:54

Thomas Løjmann Jørgensen ramte sit keyboard den 04-05-2006 12:42 og fik
dette ud af det:

> Du kan sagtens valider om den er gyldig, det laves via regexp.
> Gyldig er ikke det samme som den findes... Blot at det er en mulig
> e-mail adresse.

Ikke enig.
En gyldig emailadresse er en der læses og besvares ... i min verden.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Benny Nissen

Dato : 09-05-06 08:58

> [...]

> Du kan sagtens valider om den er gyldig, det laves via regexp.
> Gyldig er ikke det samme som den findes... Blot at det er en mulig

Ja, men det kræver løbende vedligehold.
Der er mange af den slags valideringer rundt om på 'gamle' sider.
De checker om der er mindst 2 bogstaver efter @ og 2 eller 3 bogstaver
efter sidste punktum.

Så kom der pludselig et domænenavn til mail der hedder d.dk
Nu fejler scriptet fordi der kun er ét bogstav efter @

Så kom der en .info tld. Så fejler testen igen, for der er mere end 3

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-05-06 11:50

Thomas Løjmann Jørgensen skrev:

> Gyldig er ikke det samme som den findes... Blot at det er en
> mulig e-mail adresse.

Det er et definitionsspørgsmål. En "gyldig adresse" kan læses som
en "syntaktisk gyldig adresse" eller som en "faktisk gyldig
adresse". Førstnævnte kan nogenlunde tjekkes med et regex, mens den
anden del kræver kontakt med mailserveren i den anden ende.

> Det er jeg klar over, det med e-mail var nu mest hvis folk
> ville byde på opgaven uden at dele med alle andre, hvad de vil
> tage sig betalt for det.

I så fald er det en reklame der hører hjemme i stillingsgruppen.
Det er noget rod at lave et halvt opslag/halvt debatindlæg.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Løjmann Jørge~

Dato : 09-05-06 05:56

I'm out of here...

Sure mennesker og folk der vil diskuter min mening om deffinitioner,
gider jeg ikke!

/Thomas